Fri. May 7th, 2021

4 tips για να εκμεταλλευτείτε πλήρως την επένδυση του CRM σας

Στη σημερινή σύγχρονη εποχή όπου κάθε άνθρωπος χρησιμοποιεί ένα κινητό τηλέφωνο, έτσι και κάθε επιχείρηση χρησιμοποιεί ένα πρόγραμμα CRM. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά και χρήσιμα εργαλεία μέσα σε κάθε πρόγραμμα CRM (Customer Relationship Management), τα οποία όχι μόνο δεν χρησιμοποιούνται στην πλήρη προοπτική τους, αλλά μερικές φορές ούτε καν για τη χρήση που προορίζονται.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε επάνω σε εταιρίες που εδρεύουν στη βιομηχανία των βιοεπιστημών, οι τελευταίες φαίνεται να χρησιμοποιούν το CRM (Customer Relationship Management) κυρίως σαν ένα τακτικό εργαλείο παρακολούθησης της δραστηριότητάς τους. Ακόμα κι έτσι, οι εταιρίες αυτές φαίνεται πως ξοδεύουν περίπου 3.3 εκατομμύρια ευρώ στην ενσωμάτωση ενός προγράμματος CRM και ακόμα 2 εκατομμύρια ετησίως για τη συντήρησή τους. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως η πλήρης αξιοποίηση μιας τόσο μεγάλης σε κόστος επένδυσης όπως είναι το CRM (Customer Relationship Management), εμφανίζεται επιτακτική. Παρόλο που τα περισσότερα εργαλεία σχετικά με το data analysis είναι ήδη ενσωματωμένα στα περισσότερα προγράμματα CRM, τα τελευταία δεν θεωρούνται πάντα ένας ισχυρός τρόπος μέσα από τον οποίο οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να προχωρήσουν την επένδυσή τους στο επόμενο επίπεδο.

Συνδυάζοντας τις υπάρχουσες τεχνικές και εργαλεία που διαθέτετε, με τα insights και την πολυπλοκότητα που προσφέρουν αντίστοιχες λειτουργίες του CRM (Customer Relationship Management), θα είσαστε σε θέση να μετατρέψετε το τελευταίο σε ένα ισχυρό εργαλείο προβλέψεων. Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει για εσάς χρήσιμα tips τα οποία θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την παραγωγικότητα και να οδηγήσετε την επιχείρησή σας σε μεγαλύτερη επιστροφή επένδυσης, εστιάζοντας στην ποιοτικότερη στόχευση πελατών και την πρόσβαση σε insights της αγοράς.

Ξεκινήστε με τα Basics

Πόσοι από εσάς γνωρίζετε πραγματικά όλες τις δυνατότητες που έχει το smartphone σας; Τα 25 εκατομμύρια αποτελεσμάτων που επιστρέφει η Google σε μια αναζήτηση για «iPhone hidden features», μας δείχνουν πως παρόλο που χρησιμοποιούμε τα κινητά μας κάθε μέρα, ελάχιστοι από εμάς αντιλαμβανόμαστε πλήρως τις δυνατότητές τους. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το CRM (Customer Relationship Management). Ο μέσος χρήστης θα χρησιμοποιήσει μόνο τα χαρακτηριστικά τα οποία ήδη γνωρίζει, και ίσως δεν μάθει ποτέ πως θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το CRM για να αποκτήσει πρόσβαση σε βαθύτερα και περισσότερο πλούσια insights.

«Ξεκινήστε με τα basics» σημαίνει διασφαλίστε πως το προσωπικό σας είναι άρτια εκπαιδευμένο στη χρήση των τεχνολογικών σας επενδύσεων, και πως συνεχώς ενημερώνεται και επανεκπαιδεύεται συχνά στις νέες τεχνολογίες και αναβαθμίσεις. Η παράλληλη συμβουλευτική από έναν ειδικό στα δεδομένα και τις καινοτομίες είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να το πετύχετε αυτό, και να λάβετε τα μέγιστα της προοπτικής από την κάθε σας επένδυση.

Το CRM είναι ένα «θηρίο» που πεινά για δεδομένα – Κρατήστε το καλά ταϊσμένο

Τα σημερινά διαθέσιμα προγράμματα CRM (Customer Relationship Management) είναι πλούσια σε features. Ωστόσο, ακόμα και όλα τα features του κόσμου δεν θα είχαν ουσία μέσα σε ένα πρόγραμμα, εάν δεν ενημερώνονταν τακτικά με νέα δεδομένα. Στο παράδειγμα της βιομηχανίας των βιοεπιστημών, κάτι τέτοιο μπορεί να μεταφράζεται σε δείγματα υπογραφών, μηνύματα μαρκετινγκ και παρακολούθηση δραστηριοτήτων. Στη πραγματικότητα, υπάρχουν hosts με πηγές δεδομένων σε παγκόσμια κλίμακα (όπως στον τομέα της υγείας) τα οποία θα μπορούσαν να «αλλάξουν το παιχνίδι» σε κάθε βιομηχανία. Ωστόσο, είναι δύσκολη η ενσωμάτωση όλης αυτής της πληροφορίας μέσα σε ένα υπάρχων σύστημα CRM. Αρκεί να αναλογιστείτε πως μόνο στον κλάδο της υγείας τα παγκόσμια δεδομένα αυξάνονται κατά 48% ετησίως, με το 80% αυτών να είναι αδόμητα.

Κρατήστε συνδεδεμένα τα διαφορετικά ήδη των δεδομένων

Τα προγράμματα του CRM (Customer Relationship Management), οι λύσεις για το Business Inteligence και τη διαχείρηση δεδομένων, είναι όλα αναμφισβήτητα ισχυρά εργαλεία. Ωστόσο σε μια σύγχρονη επιχειρησιακή κοινωνία που κυριαρχούν τα insights και το data analysis, τα παραπάνω δεν κρίνονται αρκετά. Πλέον υπάρχει η ανάγκη για σύνδεση μεταξύ του κάθε συστήματος, data, λύσης, προσωπικού ή επιχειρησιακής  διαδικασίας που χρησιμοποιεί τα παραπάνω, προκειμένου να ληφθεί η αποτελεσματικότητα και ηεπιτάχυνση που είναι απαραίτητη για να μεταμορφώσει τις εμπορικές σας πρωτοβουλίες.

Με την πρόσβαση στους κατάλληλους συνεργάτες και τα σωστά δεδομένα, οι εμπορικές σας ομάδες μπορούν να γίνουν ασταμάτητες. Κατηγοριοποιώντας εντός του CRM (Customer Relationship Management), updates δεδομένων από εξωτερικές πηγές σε πραγματικό χρόνο, θα είσαστε σε θέση να εμπλουτίσετε τα δεδομένα που έχετε ήδη συλλέξει μέσα στην επιχείρησή σας. Με αυτό τον τρόπο, θα κατορθώσετε να κρατήσετε «ζωντανές» τις data driven λύσεις της επιχείρησή σας. Η σύνδεση του CRM με μια πλατφόρμα που θα έχει τη δυνατότητα να συγκεντρώσει, εξομαλύνει και επεξεργαστεί τέτοιου είδους πηγές πληροφοριών, αποτελεί το μέλλον στον κλάδο των επιχειρήσεων.

Μην ξεχνάτε τους ανθρώπους

Άνθρωποι, διαδικασίες και τεχνολογία, αποτελούν βασικά συστατικά που πρέπει να βρίσκονται σε αρμονία για να επέλθει η καινοτομία. Καινοτομία στη διαχείριση πελατειακών σχέσεων σημαίνει τόσο τον πραγματικό οραματισμό πέρα από τα υπάρχοντα συστήματα και διαδικασίες, όσο και τον εκσυγχρονισμό των ίδιων των αθρώπων. Οι εμπορικές σας ομάδες θα πρέπει να διαθέτουν τις κατάλληλες δεξιότητες έτσι ώστε να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα με κατάλληλο τρόπο προκειμένου να λάβουν τις σωστές αποφάσεις γύρω από το customer engagement, και να διαχειριστούν τους πελάτες με διαφάνεια και οργάνωση.

Συνεπώς, όταν οι άνθρωποι, οι διαδικασίες και τα συστήματα είναι ευθυγραμμισμένα με ένα data-driven CRM (Customer Relationship Management), υπάρχει και ευκολότερη δυνατότητα για υιοθέτηση αναπτυσσόμενων τεχνολογιών και ευθυγράμμιση αυτών με τις ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες και διαδικασίες που διαθέτει μια επιχείρηση, καθώς και κατάλληλη εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού προκειμένου να αξιοποιηθεί στο έπακρο κάθε καινοτόμα επένδυση.

 

 

Κάνε σήμερα εγγραφή στο newsletter του commerce.gr και ενημερώσου άμεσα για όλα τα νέα της αγοράς.

    Σε συνεργασία με το


    Ενημερώσου άμεσα και καθημερινά με όλα τα νέα της αγοράς, γρήγορα, με τα νέα που σε ενδιαφέρουν. Περισσότερα από 3000 μέλη μας ακολουθούν καθημερινά κάθε πρωί με το βασική ενημέρωση και ένα update το απόγευμα της ίδιας ημέρας.