Mon. May 29th, 2023

Τα πρώτα βήματα για την ενσωμάτωση του eCommerce και του ERP

Κάνε σήμερα εγγραφή στο newsletter του commerce.gr και ενημερώσου άμεσα για όλα τα νέα της αγοράς.

    Σε συνεργασία με το


    Ενημερώσου άμεσα και καθημερινά με όλα τα νέα της αγοράς, γρήγορα, με τα νέα που σε ενδιαφέρουν. Περισσότερα από 3000 μέλη μας ακολουθούν καθημερινά κάθε πρωί με το βασική ενημέρωση και ένα update το απόγευμα της ίδιας ημέρας. 

    Εισαγωγή

    Ο σύγχρονος καταναλωτής σήμερα, κατά την είσοδο του σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, θεωρεί δεδομένο πως θα βρει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την τιμή ή τη διαθεσιμότητα ενός προϊόντος. Το γεγονός αυτό έχει καταστήσει ολοένα και πιο σημαντική για το ηλεκτρονικό κατάστημα της ιστοσελίδας σας, την ενσωμάτωση μιας ποιοτικής εφαρμογής ηλεκτρονικού εμπορίου (eCommerce). Το eCommerce είναι σε θέση να σας προσφέρει ένα διαρκές κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες σας, ανοιχτό 24 ώρες την ημέρα και 365 ημέρες το χρόνο.

    Μια εφαρμογή Ηλεκτρονικού Εμπορίου μπορεί να προσφέρει, επίσης, μια πληθώρα εφαρμογών που δύναται να αυξήσουν τον όγκο πωλήσεων τόσο σε  B2C όσο και σε B2B εταιρίες. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι εταιρίες που αδυνατούν να καταλάβουν πως είναι πρακτικά ανούσιο να χρησιμοποιούν μια δυνατή εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου στο προσκήνιο χωρίς αυτή να συνοδεύεται από ένα δυνατό σύστημα ERP ( Enterprise resource planning ) στο παρασκήνιο.

    Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός αλλά και η συνεχώς αναπτυσσόμενη ηλεκτρονική αγορά, καθιστά απαραίτητη την ανάπτυξη μιας στρατηγικής eCommerce που θα εμπεριέχει ένα κατάλληλο πρόγραμμα διαχείρισης αποθεμάτων. Η καλύτερη προσέγγιση για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η επιλογή μιας εφαρμογής eCommerce σε συνάρτηση με ένα σύστημα ERP ( Enterprise resource planning ), ως ένα κοινό project.

    Οι διαθέσιμες εφαρμογές για το B2C, διαφέρουν από τις αντίστοιχες για το B2B

    Στη βιομηχανία του B2C, οι εταιρίες μπορούν να διαθέσουν τα προϊόντα τους στον καταναλωτή μέσω μιας διεπαφής όπως είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα του Amazon, ενώ στη βιομηχανία του B2B, οι επιχειρήσεις πωλούν τα προϊόντα τους σε άλλες επιχειρήσεις μέσω διεπαφών όπως το φυσικό κατάστημα του Amazon και συχνότερα άλλων όπως οι online δικτυακές πύλες. Σε γενικές γραμμές, οι υπόλοιπες πτυχές του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν παρουσιάζουν περαιτέρω διαφορές ανάμεσα στο B2C και το B2B, παρά μόνο σε συγκεκριμένες λειτουργίες εντός της ιστοσελίδας όπου και διαφοροποιούνται.

    Είσαστε έτοιμοι για το επόμενο βήμα;

    Πριν όμως αρχίσετε να εισάγετε πολύτιμα δεδομένα μέσα στο συνδυασμό eCommerce – ERP ( Enterprise resource planning ) στρατηγικής που επιλέξατε, θα πρέπει πρώτα να είσαστε σε θέση να αντιληφθείτε εάν η εταιρία σας είναι έτοιμη για την υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό μπορείτε να το μάθετε απαντώντας στις ερωτήσεις που ακολουθούν παρακάτω:

    1. Έχει η επιχείρησή σας τον διαθέσιμο χρόνο που απαιτεί η δημιουργία και διαχείριση μιας ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου;
    2. Θα χρειαστεί η πρόσληψη επιπλέον προσωπικού η θα παραδώσετε τη διαχείριση του ηλεκτρονικού καταστήματος σε έναν εξωτερικό συνεργάτη;
    3. Διαθέτει η επιχείρησή σας επαρκή προϋπολογισμό για την ενσωμάτωση μιας πλήρως λειτουργικής και ανταγωνιστικής ιστοσελίδας; Το κόστος μπορεί να μεταβληθεί σημαντικά εξαρτώμενο από τις επιχειρησιακές σας ανάγκες.
    4. Διαθέτει η επιχείρησή σας ένα δυνατό σύστημα ERP ( Enterprise resource planning ) το οποίο θα είναι σε θέση να διαχειριστεί επιτυχώς τις επιμέρους διαδικασίες που θα επιφέρει η αυξανόμενη ζήτηση; Ένα αξιόπιστο σύστημα ERP είναι σε θέση να σας βοηθήσει με την αυτοματοποίηση διαδικασιών όπως είναι αυτή της διαθεσιμότητας των αποθεμάτων, ο ανεφοδιασμός και η πελατειακή τιμολόγηση.
    5. Είναι η επιχείρησή σας έτοιμη να αντιμετωπίσει το ηλεκτρονικό εμπόριο σαν μια ξεχωριστή και αυτόνομη επιχείρηση; Ένα τυπικό και μεγάλο λάθος που κάνουν συχνά αρκετές επιχειρήσεις, είναι πως δεν αντιμετωπίζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο σαν μια ξεχωριστή και αυτόνομη επιχείρηση, διαθέτοντας αποκλειστικά σε αυτό προσωπικό, αναφορές, στρατηγική μάρκετινγκ και μέρος του προϋπολογισμού.

    Ξεκινήστε από την επιλογή πλατφόρμας eCommerce

    Αφού σκεφτείτε καλά και απαντήσετε επαρκώς σε όλες τις παραπάνω ερωτήσεις, το επόμενο βήμα αφορά την επιλογή της λύσης ηλεκτρονικού εμπορίου που σας ταιριάζει. Η απόφαση μπορεί να γίνει αρκετά δύσκολη, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως υπάρχουν παραπάνω από 500 διαφορετικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά που είναι σε θέση να προσφέρουν ένα ηλεκτρονικό καλάθι αγορών.

    Συνεπώς είναι ιδιαίτερα σημαντικό να καθορίσετε επαρκώς τα στοιχεία μιας πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου που θα ταιριάξουν καλύτερα στις ανάγκες τις επιχείρησής σας. Μερικά από αυτά που θα έπρεπε να αξιολογήσετε πριν από την επιλογή σας αναφέρονται παρακάτω:

    • Σχεδιαστική ευελιξία
    • Βαθμός ευκολίας / αυτοματοποίησης με την βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO)
    • Επίπεδο υποστήριξης για διαφορετικές κατηγορίες και φόρμες – πρότυπα προϊόντων
    • Πηγαίος κώδικας
    • Τεκμηρίωση API
    • Αριθμός διαθέσιμων τρόπων πληρωμής και πάροχων υπηρεσιών αποστολής που μπορούν να ενσωματωθούν στο σύστημα
    • Διαθέσιμο μέγεθος της κοινότητας για τους χρήστες

    Πλεονεκτήματα συνεργασίας eCommerce και ERP

    Στη συνέχεια, θυμίζουμε πως πριν πάρετε την τελική απόφαση για το eCommerce που θα χρησιμοποιήσετε, μένει να αξιολογήσετε το σύστημα ERP ( Enterprise resource planning ) που ήδη διαθέτετε ή έχετε σκοπό να υιοθετήσετε, ως προς την ικανότητά του να συνεργάζεται επαρκώς με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα eCommerce που έχετε στο μυαλό σας.

    Κρατήστε στο μυαλό σας πως ακόμη κι αν η επιλογή σας για eCommerce σημαίνει πως θα πρέπει να μεταβείτε και σε κάποιο άλλο σύστημα ERP ( Enterprise resource planning ), τα πλεονεκτήματα που θα επιφέρει μια άρτια συνεργασία των δύο ξεπερνούν κατά πολύ το υψηλό κόστος αυτής της αλλαγής. Έχουμε συγκεντρώσει μερικά από αυτά παρακάτω:

    • Ένα αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων για το eCommerce, όπου οι παραγγελίες που έρχονται από το ηλεκτρονικό κατάστημα παρακολουθούνται με αποτέλεσμα να αναβαθμίζονται σε πραγματικό χρόνο οι αλλαγές που γίνονται στο διαθέσιμο στοκ κάποιων προϊόντων. Με αυτό τον τρόπο δεν θα πουλήσετε ποτέ ένα προϊόν που δεν βρίσκεται πλέον διαθέσιμο για αποστολή.
    • Αυτόματες ειδοποιήσεις προς πελάτες. Ένα ενσωματωμένο σύστημα έχει τη δυνατότητα να ενημερώνει αυτόματα τους πελάτες σας λαμβάνοντας ειδοποιήσεις όταν οι παραγγελίες τους αποστέλλονται και δίνοντάς τους τη δυνατότητα να παρακολουθούν την πορεία τους.
    • Μείωση σφαλμάτων και δυνατότητα εναλλακτικών χειροκίνητων λειτουργιών σε περίπτωση αδυναμίας άλλων αυτόματων.
    • Απλοποίηση των αλλαγών τιμολόγησης προϊόντων που που βρίσκονται σε χαμηλό απόθεμα ή σε προσφορά.
    • Αυξημένος όγκος παραγγελιών και μειωμένο κόστος ανά πελάτη, μιας και πλέον οι πελάτες θα είναι σε θέση να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα και πιο συχνά χωρίς να κρίνεται απαραίτητη η ανάγκη για απασχόληση επιπλέον προσωπικού για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες της ζήτησης.
    • Ασφαλής ηλεκτρονικές αγορές μέσω πιστωτικών / χρεωστικών καρτών.
    • Ελαχιστοποίηση κόστους μεταφορικών εξόδων. Ένα σύστημα ERP ( Enterprise resource planning ) έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών αποστολής και να εντοπίζει την πιο συμφέρουσα για κάθε παραγγελία.

    Κόστος

    Όπως ισχύει για κάθε project, και ειδικά όταν πρόκειται για κάτι όπως η ενσωμάτωση ενός συνδυασμού συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου και ERP ( Enterprise resource planning ), υπάρχει ένα γενικό κόστος που συνοδεύει την επιτυχία του. Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, θα μπορούσε να συγκριθεί άμεσα με την δημιουργία ενός καινούριου φυσικού καταστήματος και αυτό αντανακλάται στο κόστος με το οποίο συνοδεύετε.

    Σε συνδυασμό με έξοδα που αφορούν την αδειοδότηση και τη συντήρηση του ηλεκτρονικού καταστήματος, υπάρχουν και άλλα κόστη που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας όπως:

    • Το κόστος των χρηματοοικονομικών συναλλαγών
    • Το κόστος φιλοξενίας αλλά και ασφάλειας του ιστότοπου
    • Το κόστος αρχιτεκτονικής και σχεδιασμού του ιστότοπου
    • Το κόστος μάρκετινγκ
    • Το κόστος ενός προγράμματος CRM (Customer Relationship Management)
    • Το κόστος που θα έχει η δυνατότητα συνεργασίας του με ένα σύστημα ERP ( Enterprise resource planning )

    Σύνοψη

    Συνοψίζοντας, το eCommerce είναι μια επιχειρησιακή στρατηγική που δεν θα έπρεπε να αγνοείται από εταιρίες που οραματίζονται να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές σήμερα. Mε την υιοθέτηση μιας λύσης ηλεκτρονικού εμπορίου που θα έχει τη δυνατότητα να συνεργάζεται πλήρως με ένα αντίστοιχο σύστημα ERP ( Enterprise resource planning ), θα εξασφαλίσετε ένα καλό προβάδισμα στην πορεία σας για μια επιτυχή και αισθητή παρουσία στην βιομηχανία των ηλεκτρονικών αγορών.

     

     

    Κάνε σήμερα εγγραφή στο newsletter του commerce.gr και ενημερώσου άμεσα για όλα τα νέα της αγοράς.

      Σε συνεργασία με το


      Ενημερώσου άμεσα και καθημερινά με όλα τα νέα της αγοράς, γρήγορα, με τα νέα που σε ενδιαφέρουν. Περισσότερα από 3000 μέλη μας ακολουθούν καθημερινά κάθε πρωί με το βασική ενημέρωση και ένα update το απόγευμα της ίδιας ημέρας. 

      ATProduct - Brands with personality