Sun. Jan 17th, 2021

Tips για τη δημιουργία ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων (surveys)

Είτε είσαστε ένας ειδικός στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού διεξάγοντας συνεντεύξεις εξόδου, είτε ένας ιδιοκτήτης καταστήματος ειδών αυτοκινήτου που προσπαθεί απλά να βελτιώσει το customer feedback, πρέπει να κάνετε τις σωστές ερωτήσεις για να λάβετε τις σωστές απαντήσεις.

Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε είναι να ορίσετε ξεκάθαρα τους στόχους σας, και αυτό που προσδοκάτε να βρείτε μέσα από την έρευνά σας. Θα μπορούσε ένα online poll να καθορίσει τα trends, για παράδειγμα, της επισκεψιμότητας ενός site μέσω κινητών συσκευών; Πως αυτό θα μπορούσε να αξιοποιηθεί έπειτα από το product development; Προσπαθείτε απλά να μετρήσετε το Net Promoter Score, η σκοπεύετε να στείλετε ένα ερωτηματολόγιο προκειμένου αυξήσετε τα επίπεδα συμμετοχής στο επόμενο συνέδριό σας;

Όποιος και να είναι ο λόγος για τον οποίο κατασκευάζετε ένα survey, είναι σημαντικό να έχετε καθορίσει με ακρίβεια τους στόχους σας προκειμένου να διαμορφώσετε ένα αποτελεσματικό ερωτηματολόγιο. Μόνο έπειτα από αυτό θα είσαστε σε θέση να απευθύνετε τις σωστές ερωτήσεις.

Χρησιμοποιήστε ξεκάθαρο και ευθύ λεξιλόγιο

Αποφύγετε τεχνικούς όρους, ορολογίες και λοιπό εξειδικευμένο λεξιλόγιο που θα μπορούσε να μπερδέψει ή να κουράσει τους συμμετέχοντες κατά τη συμπλήρωση του survey. Επίσης, καλό θα ήταν να είσαστε σαφής και σταθεροί. Για παράδειγμα, είναι προτιμότερο να ρωτήσετε τους συμμετέχοντες σχετικά με «τη χρήση των κινητών τηλεφώνων» παρά  σχετικά με «την χρήση συσκευών κινητής τηλεφωνίας». Επίσης, λέξη «μουσική» είναι πιο συγκεκριμένη από την λέξη «περιεχόμενο», και ένας εύκολος τρόπος για να καταλάβετε εάν χρησιμοποιείται απλό και εύκολα κατανοητό λεξιλόγιο, είναι η χρήση ενός pre-test survey το οποίο θα στείλετε για beta testing στους συναδέλφους σας.

Αποφύγετε τη χρήση διπλών ερωτήσεων

Παρόλο η δυνατότητα χρήσης ερωτήσεων 2 σε 1 σας προκαλέι να τη χρησιμοποιήσετε, καλό είναι να αποφύγετε τη χρήση τους για χάρη της αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων. Ας πάρουμε για παράδειγμα την παρακάτω ερώτηση: «Πως σας φαίνεται η καινούρια γεύση του γιαουρτιού μας, θα την αγοράζατε συχνότερα από την αυθεντική γέυση;» Από τη στιγμή που μέσα στην παραπάνω ερώτηση εμπεριέχονται στην ουσία δύο ερωτήσεις, είναι δύσκολο να διακρίνετε τα αισθήματα των συμμετεχόντων για κάθε μια από αυτές.

Αποφύγετε την καθοδήγηση των απαντήσεων

Ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις που υποκινούν προκατειλημένες απαντήσεις, αποτελεί ένα μεγάλο λάθος που θα μπορούσατε να κάνετε. Ας πάρουμε το παρακάτω παράδειγμα: «Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που κάνουν παράπονα για τον υψηλό χρόνο αναμονής στα επείγοντα περιστατικά. Είσαστε ένας από αυτούς;» Συνεπώς, καταλαβαίνετε πως μια ερώτηση σαν και αυτή είναι προκατειλημένη και παραπέμπει τους συμμετέχοντες ξεκάθαρα προς μια συγκεκριμένη απάντηση.

Ζητήστε συμβουλές από έναν ειδικό

Πολλές φορές παρουσιάζεται αναγκαία η αναζήτηση συμβουλών από κάποιον ειδικό, προκειμένου να λάβετε την έμπνευση που απαιτείτε για  την συμπλήρωση ενός επιτυχημένου survey. Υπάρχουν τράπεζες ερωτήσεων, που μπορούν να σας εφοδιάσουν με χιλιάδες προκαθορισμένες ερωτήσεις σχεδιασμένες από μια ολόκληρη ομάδα μεθοδολόγων. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα για πλοήγηση μεταξύ των συχνότερων ερωτήσεων ανά κατηγορία, και κάθε μια από αυτές έχει δημιουργηθεί με γνώμονα την μείωση της μεροληψίας και την παροχή απαντήσεων με όσο το δυνατόν περισσότερη ακρίβεια.

 

Κάνε σήμερα εγγραφή στο newsletter του commerce.gr και ενημερώσου άμεσα για όλα τα νέα της αγοράς.

Σε συνεργασία με το


Ενημερώσου άμεσα και καθημερινά με όλα τα νέα της αγοράς, γρήγορα, με τα νέα που σε ενδιαφέρουν. Περισσότερα από 3000 μέλη μας ακολουθούν καθημερινά κάθε πρωί με το βασική ενημέρωση και ένα update το απόγευμα της ίδιας ημέρας.