Η δέσμευση των εργαζομένων μιας επιχείρησης δεν είναι ο επαγγελματισμός τους και το να είναι καλοί στη δουλειά τους. Με τον όρο «δέσμευση των εργαζομένων» ορίζεται το πάθος τους για αυτή τη συγκεκριμένη δουλειά που κάνουν. Είναι πολλά περισσότερα από τη συνέπεια και το καλό επαγγελματικό προφίλ. Με την δέσμευση, ο υπάλληλος λάμπει μέσα στην επιχείρηση. Αγαπά να μιλά για τη δουλειά του, είναι υπερήφανος για αυτήν και μοιράζεται με κάθε τρόπο τα νέα της επιχείρησής σας, της οποίας νιώθει πως είναι κύτταρο. Η δέσμευση των εργαζομένων είναι μια κατάσταση όπου οι υπάλληλοι έχουν κίνητρο για να γίνονται όλο και καλύτεροι σε αυτό που κάνουν. Αγαπούν τα πάντα που σχετίζονται με τη δουλειά τους και αυτό αφορά ακόμη και τον εργασιακό τους χώρο. Νιώθουν άνετα μέσα σε αυτόν και είναι δημιουργικοί, παραγωγικοί και χαρούμενοι.
Σύμφωνα με έρευνες, οι υπάλληλοι που δεν είναι δεσμευμένοι με τη δουλειά τους, θα κάνουν διεκπεραίωση των όσων έχουν αναλάβει. Δεν είναι εκείνοι οι υπάλληλοι που θα χτυπήσουν την πόρτα του γραφείου του προϊσταμένου τους για να προτείνουν κάτι δημιουργικό για την επιχείρηση. Χαρακτηριστικό τους γνώρισμα είναι ότι δεν αναλαμβάνουν περισσότερες ευθύνες από εκείνες που τους αναλογούν και περιορίζονται στα «συμφωνημένα». Δεν δείχνουν πάθος για πρόοδο ούτε προσωπικό αλλά ούτε βεβαίως και για λογαριασμό της εταιρείας. Συνήθως βλέπουν αρνητικά ή απλώς αδιάφορα τον εργασιακό τους χώρο. Είναι τυπικοί, επιφυλακτικοί και απολύτως συνεπείς με το ωράριό τους. Δεν θα αφιερώσουν μία ώρα παραπάνω για μια νέα ιδέα και δεν θέλουν φιλικές σχέσεις από το γραφείο. Αυτό τους κάνει και να φεύγουν ευκολότερα από μια δουλειά για να προτιμήσουν μια άλλη, ανεξάρτητα από το ποια τους παρέχει καλύτερες προοπτικές. Δεν έχουν συναισθηματικές εξαρτήσεις και δεν είναι αυτό που θα λέγαμε «πιστοί» υπάλληλοι της επιχείρησης.
Φυσικά, δεν φταίνε πάντα οι υπάλληλοι όταν δεν δεσμεύονται με τη δουλειά τους και την επιχείρηση κατ’ επέκταση. Συχνά, φταίει το εργασιακό περιβάλλον ή ο τρόπος που αντιμετωπίζονται από τους προϊσταμένους τους. Η συνολική εικόνα των εργασιακών συνθηκών σε συνάρτηση με την προσωπικότητα του ατόμου, είναι που αποφασίζουν αν ο κάθε υπάλληλος θα δεσμευτεί ή όχι. Και βεβαίως, αποτελεί πρόκληση για μια επιχείρηση να γίνει ελκυστική για δέσμευση. Η φιλική ανώτατη διοίκηση, η ανθρώπινη πλευρά των στελεχών που διευθύνουν τα τμήματα μιας επιχείρησης, το καλό εργασιακό περιβάλλον, η αναγνώριση, η ενθάρρυνση, οι ορατές ευκαιρίες και δυνατότητες εξέλιξης, η δίκαιη αντιμετώπιση όλων των υπαλλήλων δίχως διακρίσεις, κάνουν ελκυστική μια επιχείρηση ώστε οι υπάλληλοί της να θέλουν να δεσμευτούν μαζί της.
Τι έχει να κερδίσει μια επιχείρηση όταν οι υπάλληλοί της είναι δεσμευμένοι με αυτήν; Υπάρχει καλύτερο pr από αυτό; Μάλλον όχι… Σκεφτείτε μια επιχείρηση όπου το σύνολο ή η πλειοψηφία των υπαλλήλων της μιλά έξω με τα καλύτερα λόγια για αυτήν. Σκεφτείτε χαμογελαστά πρόσωπα που διαφέρουν από εκείνα τα σκυθρωπά των υπαλλήλων που παθαίνουν κατάθλιψη κάθε πρωί Δευτέρας. Και φυσικά σκεφθείτε μια επιχείρηση που δεν προλαβαίνει να λαμβάνει βιογραφικά σημειώματα υποψηφίων που άκουσαν ότι εκεί τα πράγματα είναι καλά και αν μη τι άλλο θέλουν να προσληφθούν σε αυτήν την εταιρεία. Τελικά, υπάρχει καλύτερο pr από αυτό;
Περισσοτερα αρθρα
ΣΕΚΕΕ: Πρώτος στόχος η προώθηση του ελληνικού οικοσυστήματος της καινοτομίας
Το MWC2021 με νέα πρωτοβουλία για την ευρύτερη πρόσβαση στους επαγγελματίες της ισπανικής βιομηχανίας
Aλλάζει το οικοσύστημα των startups στην Ευρώπη – H «ήρεμη» δύναμη των B2B