Sat. Jun 19th, 2021

Συγκριτικό eCommerce πλατφορμών: Shopify vs Magento vs WooCommerce vs OpenCart vs PrestaShop

Κάνε σήμερα εγγραφή στο newsletter του commerce.gr και ενημερώσου άμεσα για όλα τα νέα της αγοράς.

    Σε συνεργασία με το


    Ενημερώσου άμεσα και καθημερινά με όλα τα νέα της αγοράς, γρήγορα, με τα νέα που σε ενδιαφέρουν. Περισσότερα από 3000 μέλη μας ακολουθούν καθημερινά κάθε πρωί με το βασική ενημέρωση και ένα update το απόγευμα της ίδιας ημέρας. 

    H επιλογή μιας πλατφόρμας κατάλληλης για το ecommerce, μπορεί να αποτελέσει μια πραγματική πρόκληση μερικές φορές. Η σύγχρονη αγορά είναι ικανή να σας προσφέρει εκατοντάδες επιλογές, μεταξύ των οποίων η μια είναι καλύτερη από την άλλη. Προκειμένου να κάνετε το κατάστημά σας περισσότερο επικερδές, οφείλετε να επιλέξετε το καλάθι αγορών που ικανοποιεί τις τόσο τις αρχικές σας ανάγκες όσο και σας δίνει την απαραίτητη λειτουργικότητα που χρειάζεστε για να αναπτυχθείτε. Για να σας απαλλάξουμε από το βάρος της επιλογής, ετοιμάσαμε ένα συγκριτικό άρθρο που περιλαμβάνει τις 5 πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για το Ecommerce αυτή τη στιγμή: Shopify, Magento, WooCommerce, OpenCart και PrestaShop.

    Η σύγκριση των 5 αυτών πλατφορμών για το eCommerce θα γίνει με βάση 5 κατηγορίες (φιλικότητα προς τον χρήστη, τιμές και επιπλέον χρεώσεις, SEO, ecommerce templates και design, εξυπηρέτηση πελατών). Ποιο από τα παρακάτω αποτελεί την καλύτερη επιλογή για εσάς; Δεν έχετε παρά να συνεχίσετε την ανάγνωση παρακάτω για να μάθετε.

     

    1. Shopify

    Ας ξεκινήσουμε τη σύγκριση των eCommerce πλατφορμών από το Shopify, μια ηγετική πλατφόρμα για τη βιομηχανία.

    Το Shopify είναι ένα ηλεκτρονικό καλάθι αγορών που φιλοξενείται από το ίδιο το Shopify. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως όλα τα ζητήματα που αφορούν τον κώδικα διαχειρίζονται από το ίδιο το Shopify. Ωστόσο, το Shopify σας δίνει παράλληλα τον πλήρη έλεγχο του κώδικα για την ιστοσελίδα σας, μέσω HTML και CSS.

    Σήμερα, το Shopify αποτελεί ένα από τα καλύτερα και περισσότερο αξιόπιστα λογισμικά για το eCommerce, εξυπηρετώντας περισσότερους από 325.000 επιχειρηματίες σε όλο τον κόσμο.

    Εάν επιθυμείτε να χτίσετε ένα πολύπλοκο, αλλά ταυτόχρονα ευκολόχρηστο online ηλεκτρονικό κατάστημα για να πουλήσετε τα προϊόντα σας, το Shopify είναι αυτό που χρειάζεστε, ένας καθαρός «χτίστης» eCommerce.

    Όντας μια από τις πιο δυναμικά ανεπτυγμένες λύσεις για το eCommerce το Shopify, πρωτίστως, έχει γίνει διάσημο για την ενσωμάτωση πρωτοποριακών και μοναδικών features. Για παράδειγμα, πρόσφατα άρχισε να προσφέρει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης με το Amazon, κάτι το οποίο πρακτικά σημαίνει πως μπορείτε να πουλήσετε τα προϊόντα σας σε ένα επιπλέον κανάλι πωλήσεων, διατηρώντας παράλληλα τη διαχείριση στον ίδιο τον πίνακα ελέγχου του Shopify.

    Φιλικότητα προς τον χρήστη

    To Shopify είναι εξαιρετικά φιλικό προς τον χρήστη. Διαθέτοντας ένα drag-and-drop περιβάλλον χρήστη, μια πληθώρα από απλά στη χρήση τους εργαλεία και απλούς τρόπους για την επεξεργασία των θεμάτων, είναι ικανό να διασφαλίσει μια απρόσκοπτη εμπειρία ακόμα και για το αρχάριο χρήστη του eCommerce. Προσεγμένος και κομψός, o πίνακας ελέγχου που διαθέτει το Shopify, αποτελεί έναν παράδειγμα προς μίμηση για κάθε άλλη eCommerce πλατφόρμα που διατίθεται στην αγορά. Όσο για τους πελάτες, η αγοραστική τους εμπειρία είναι επίσης απρόσκοπτη  και πραγματοποιείται μέσα από απλά και γρήγορα βήματα.

    Τιμές και επιπλέον χρεώσεις

    Το Shopify αρχικά προσφέρει μια δωρεάν δοκιμαστική περίοδο 14 ημερών.  Με τη λήξη αυτής, θα χρειαστεί να αγοράσετε μια μηνιαία συνδρομή που ξεκινά από τα 29 δολάρια ανά μήνα για το βασικό πλάνο. Σημειώστε πως θα χρειαστεί να πληρώσετε επιπλέον 2.9% (περίπου 30 cents) για τη χρέωση που επιφέρει η χρήση πιστωτικής κάρτας.

    H άλλη επιλογή που έχετε, είναι να χρησιμοποιήσετε τις online πληρωμές. Δεν θα χρειαστεί να πληρώσετε καμία προμήθεια εάν χρησιμοποιήσετε το σύστημα πληρωμών του ίδιου του Shopify, ωστόσο θα χρειαστεί να πληρώσετε έως και 2% εάν επιθυμείτε τη χρήση κάποιας εξωτερικής λύσης πληρωμών όπως είναι για παράδειγμα το Paypal. Πρέπει να γνωρίζετε πως θα είναι λίγο ακριβό να διατηρήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, καθώς οι μηνιαίες προμήθειες θα αυξάνονται αναλογικά με την αύξηση των εσόδων σας.

     

    SEO

    Το Shopify είναι ιδιαίτερο βελτιστοποιημένο όσον αφορά το SEO. Περιλαμβάνει βασικά SEO features σε κάθε plan: δυνατότητα αλλαγής των title tags, meta descriptions, URL σελίδων, ALT tags για τις εικόνες και πολλά άλλα.

    Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθει από το ecommerce-platforms.com, το SEO του Shopify σκοράρει 98 στα 100.

    ECommerce Templates and Design

    Το Shopify διαθέτει ένα μεγάλο θεματικό κατάστημα στο οποίο μπορείτε να βρείτε όμορφα σχεδιασμένα και responsive templates για την ηλεκτρονική σας επιχείρηση. Ωστόσο, επειδή το Shopify παραμένει ένα φιλοξενούμενο ηλεκτρονικό καλάθι αγορών, οι επιλογές παραμετροποίησης που θα έχετε στη διάθεσή σας, θα είναι και περισσότερο περιορισμένες.

    Αυτή τη στιγμή, το Shopify σας προσφέρει 9 δωρεάν templates για το site σας, με τις τιμές για κάθε επιπλέον θέμα επί πληρωμή να ξεκινούν από τα 140 δολάρια.

    Εξυπηρέτηση Πελατών

    Το Shopify βρίσκεται, αδιαμφισβήτητα, μεταξύ των ηγετών σε αυτό τον τομέα, προσφέροντας responsive εξυπηρέτηση πελατών στους χρήστες του 24 ώρες την ημέρα και 7 ημέρες την εβδομάδα.

    Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ομάδα της εξυπηρέτησης μέσω email, τηλεφώνου ή και live chat. Εάν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα, μπορείτε να είσαστε σίγουροι πως θα υπάρχει πάντα κάποιος για να σας βοηθήσει.

    Επιπρόσθετα, το Shopify βοηθά τους επιχειρηματίες να διατηρήσουν την πλατφόρμα σε καλή κατάσταση, μέσα από διαφορετικούς οδηγούς και tutorials που διαθέτουν εντός του website.

     

    2. Magento

    Επόμενο στη λίστα σύγκρισής μας για τα ηλεκτρονικά καλάθια αγορών, βρίσκεται η εξέχουσα λύση ανοιχτού κώδικα, που ακούει στο όνομα Magento.

    To Magento είναι αυτή τη στιγμή γνωστό ως η περισσότερο ευέλικτη πλατφόρμα για το eCommerce. Όντας κυριολεκτικά ένα αριστούργημα του software development, μπορεί να προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες που θα ικανοποιήσουν ακόμα και τον πιο «γκατζετάκια» ιδιοκτήτη.

    Το Magento προσφέρει πολλαπλές ισοτιμίες και tax rates ανά τοποθεσία, τύπο προϊόντος ή πελατειακό group. Προσφέρει επίσης εύκολη ενσωμάτωση με εξωτερικά συστήματα πληρωμών όπως είναι για παράδειγμα το PayPal (καθώς και οι δύο εταιρίες ανήκουν στο Ebay).

    To Magento διαθέτει ένα επαγγελματικό look και καλά οργανωμένες κατηγορίες. Προσφέρει λειτουργικότητα κορυφαίου επιπέδου σχετικά με το eCommerce, και μια πληθώρα επιλογών προκειμένου να σας βοηθήσει να χτίσετε το ιδανικό ηλεκτρονικό κατάστημα. Από τα promotions μέχρι τα private sales και το customer segmentation, το Magento διαθέτει όλα αυτά εντός της πλατφόρμας του.

    Όπως αναφέραμε και λίγο παραπάνω, το Magento είναι μια πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα με εκτεταμένη plug-in αρχιτεκτονική. Αυτός ο τύπος λύσης για το eCommerce σας επιτρέπει να τροποποιείτε τον κώδικα με τον τρόπο που εσείς θέλετε, προκειμένου να μπορέσετε να επεκταθείτε στα custom features που ικανοποιούν τις ανάγκες σας.

    Φιλικότητα προς τον χρήστη

    Το Magento, σε αντίθεση με το Shopify, δεν είναι τόσο φιλικό προς τον χρήστη. Παροόλο που με την διάθεση του Magento 2.0 η πλατφόρμα έγινε αρκετά πιο σαφής και κατανοητή, ακόμα και έτσι αποτελεί μια σχετικά δυσνόητη λύση. Συνεπώς, το Magento δεν αποτελεί την καλύτερη δυνατή λύση για εκείνους που διαθέτουν ελλιπείς ή μόνο τις βασικές γνώσεις σχετικά με την τεχνολογία. Εάν λοιπόν το επιλέξετε, φροντίστε να αφιερώσετε χρόνο στην εκμάθηση των basics για αυτή την πλατφόρμα.

    Τιμές και επιπλέον χρεώσεις

    Όσον αφορά την τιμολόγηση, το Magento έχει να σας προσφέρει δύο επιλογές. Αρχικά υπάρχει το Magento CE (Community Edition), το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε και να χρησιμοποιήσετε εντελώς δωρεάν και χωρίς να είναι απαραίτητη η πληρωμή κάποιας μηνιαίας συνδρομής. Αποτελεί την ιδανική επιλογή για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

    Μια δεύτερη επιλογή είναι το Magento EE ή αλλιώς το Enterprise Edition. H συγκεκριμένη επιλογή είναι ιδανική για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, και η τιμή απόκτησής της διαφέρει ανάλογα με το μέγεθος της κάθε επιχείρησης. Προκειμένου να μάθετε την ακριβή τιμή για αυτή την επιλογή, θα πρέπει πρώτα να επικοινωνήσετε με τους ειδικούς της Magento και να ζητήσετε μια προσφορά.

    Το Magento προσφέρει ελευθερία, ωστόσο εάν αναλογιστείτε πως πολλά από τα plugins που προσφέρει, διατίθενται μόνο με επιπλέον κόστος,  ίσως αναγκαστείτε να επιλέξετε κάτι διαφορετικό. Επιπρόσθετα με αυτό, θα χρειαστεί να πληρώσετε και κάποια επιπλέον προμήθεια στον hosting provider σας.

    SEO

    Σε αυτό τον τομέα, το Magento είναι ο ξεκάθαρος νικητής μεταξύ όλων των eCommerce πλατφορμών που παρουσιάζονται σε αυτό το άρθρο, και αυτό επειδή είναι ακραία βελτιστοποιημένο για το SEO προσφέροντας εκτεταμένη SEO λειτουργικότητα. Ωστόσο, μιας δεν υπάρχει τίποτε «προεγκατεστημένο» στο Magento, καταλαβαίνετε πως θα πρέπει να γνωρίζετε καλά τις βασικές αρχές βελτιστοποίησης που αφορούν το SEO.

    Out of the box, υπάρχει μια πληθώρα ρυθμίσεων για το SEO οι οποίες είναι διαθέσιμες. Μεταξύ αυτών, βρίσκονται τα meta tags για τα προϊόντα και τις αρχικές σελίδες, η βελτιστοποίηση εικόνων, τα canonical tags για τις κατηγορίες και τα προϊόντα, η δυνατότητα επεξεργασίας των αρχείων robot.txt και πολλά άλλα.

    Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθει από το ecommerce-platforms.com, το SEO του Magento σκοράρει 100 στα 100, έαν εντυπωσιακό αποτέλεσμα!

    ECommerce Templates and Design

    Ακριβώς επειδή το Magento είναι αρκετά δημοφιλές, διαθέτει και μια ευρεία ποικιλία από templates. Ένα βασικό μέρος των θεμάτων που βρίσκονται στην επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος του Magento, είναι φιλικά προς τον χρήστη και διαθέτουν τόσο τη δυνατότητα για παραμετροποίηση όσο και το responsive design για κάθε συσκευή που προβάλλονται.

    Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν 121 διαφορετικά θέματα διαθέσιμα δωρεάν στο Magento Connect, και αυτό που μοιάζει απίστευτο είναι πως οι τιμές για τα θέματα επί πληρωμή ξεκινούν από την τιμή  του ενός cent (0.01)! Ωστόσο η μέση τιμή τους κυμαίνεται μεταξύ των 80 και 100 δολαρίων.

    Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε πως μπορείτε να βρείτε επιπλέον εξαιρετικά templates για το Magento (είτε δωρεάν είτε επί πληρωμή), και μέσω επιμέρους αγορών templates όπως είναι για παράδειγμα το ThemeForest ή το Template Monster.

    Εξυπηρέτηση Πελατών

    Η χρήση μιας πλατφόρμας ανοιχτού κώδικα, προϋποθέτει την εξοικείωση με την ιδέα πως θα υπάρχουν και πολλά προβλήματα που θα μπορούσαν να προκύψουν. Εξάλλου, μπορείτε να βρείτε τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεστε, μέσα σε forums προγραμματιστών. Λόγω της ελεύθερης και ανοιχτής φύσης που χαρακτηρίζει την αρχιτεκτονική του Magento, οι χρήστες του Magento CE δεν έχουν πρόσβαση στις επίσημες υπηρεσίες υποστήριξης της πλατφόρμας.

    Ευτυχώς, το Magento διαθέτει μια εκτεταμένη κοινότητα προγραμματιστών, όπου υπάρχει ήδη απαντημένη σχεδόν κάθε ερώτηση που μπορεί να σχετίζεται με την πλατφόρμα. Ωστόσο, οι χρήστες του πληρωμένου Enterprise Edition, μπορούν να υπολογίζουν στην τεχνική υποστήριξη που μπορεί να τους προσφέρει το Magento. Μπορούν να αποφύγουν τον επιπλέον χρόνο που απαιτεί η αναζήτηση του προβλήματός τους, μεταξύ των χιλιάδων θεμάτων που υπάρχουν ήδη δημοσιευμένα στην κοινότητα.

    Θα θυμίσουμε ξανά, πως σε περίπτωση που διαλέξετε το Magento, θα πρέπει πρώτα να φροντίσετε πως, είτε εσείς είτε ο προγραμματιστής σας, θα έχετε τη δυνατότητα να συντηρήσετε την πλατφόρμα χωρίς την βοήθεια από την επίσημη υποστηρικτική υπηρεσία. Μην ξεχνάτε πως το Magento προσφέρει επίσης δωρεάν αλλά και επί πληρωμή εκπαιδευτικά σεμινάρια, τα οποία θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν περαιτέρω με την κατανόηση των features της πλατφόρμας.

     

    3. WooCommerce

    Θα συνεχίσουμε το συγκριτικό άρθρο μας για τις πλατφόρμες του eCommerce, αναλύοντας το πιο δημοφιλές eCommerce plugin που υπάρχει εκεί έξω, το WooCommerce.

    Το WooCommerce βρίσκεται μεταξύ των πιο σεβαστών ηλεκτρονικών καλαθιών παγκοσμίως. Διατίθεται ως δωρεάν plugin, στο νούμερο ένα διαχειριστικό σύστημα περιεχομένου το οποίο κυριαρχεί στη βιομηχανία αυτή τη στιγμή, το WordPress. Το WooCommerce αποτελεί την ιδανική λύση, είτε για εκείνους που θέλουν να χτίσουν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα από τα θεμέλια, είτε για εκείνους που θέλουν να πουλήσουν τα προϊόντα τους χρησιμοποιώντας το ήδη υπάρχων WordPress blog ή site τους.

    Σύμφωνα με την SimilarTech, το WooCommerce βρίσκεται σήμερα εγκατεστημένο σε περισσότερα από 766.000 μοναδικά domains.

    To WooCommerce είναι μια λύση ανοιχτούν κώδικα που προσφέρει αρκετές δυνατότητες για επέκταση και προσαρμογή. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μπορείτε να δείτε, να επεξεργαστείτε ή και να συνεισφέρετε ελεύθερα στον κώδικά του. Το γεγονός αυτό είναι και εκείνο που μετατρέπει το WooCommerce σε μια ιδιαίτερα ευέλικτη πλατφόρμα.

    Το WooCommerce διαθέτει όλα τα basic features που επιτάσσει το eCommerce, όπως για παράδειγμα μια πληθώρα προϊόντικών ειδών, τρόπων πληρωμής, ρυθμίσεων για την παράδοση, φορολογικών ελέγχων, λύσεων για την αποθεματική παρακολούθηση, συστημάτων κουπονιών και πολλά άλλα. Σε συνδυασμό με τα προηγούμενα, η πλατφόρμα είναι επίσης πλήρως επεκτάσιμη τόσο με τα native plugins του WooCommerce, όσο και με τα add-ons και τα θέματα του ίδιου του WordPress. To WooCommerce προσφέρει από μόνο του μια μεγάλη ποικιλία από επίσημα extensions και templates, παραπάνω από 350 για την ακρίβεια.

    Φιλικότητα προς τον χρήστη

    Το WooCommerce μπορεί να υπερηφανεύεται για την ευκολία αλλά και τα υψηλά επίπεδα φιλικότητας προς το χρήστη τα οποία διαθέτει όσον αφορά τη χρήση σε καθημερινή βάση. Ωστόσο, είναι ελαφρώς δυσκολότερο από το Shopify όσον αφορά την αρχική εγκατάσταση του ηλεκτρονικού καταστήματος.

    Το WooCommerce είναι ένα plugin, και όχι μια συνδρομητική λύση όπως το shopify, κάτι το οποίο πρακτικά σημαίνει πως θα πρέπει πρώτα να τακτοποιήσετε μερικά «θεματάκια» προτού να αρχίσετε να δουλεύετε με το ίδιο το WooCommerce. Έτσι κι αλλιώς, είναι ευκολότερο και απλούστερο στη χρήση του από ότι το Magento.

    Αμέσως μετά την εγκατάσταση και ενεργοποίηση του plugin, βρίσκετε μπροστά το διαδραστικό και ισχυρό interface ενός ενσωματωμένου wizard. Ο wizard αποτελείται από 5 βήματα τα οποία σας «παίρνουν από το χέρι» οδηγώντας σας μέσα από κάθε κρίσιμο σημείο.

    Τιμές και επιπλέον χρεώσεις

    Το WooCommerce είναι ένα δωρεάν plugin για το eCommerce το οποίο προσφέρει δωρεάν ενημερώσεις. Ωστόσο, εάν χρειάζεστε περισσότερα από αυτά που μπορούν να προσφέρουν οι βασικές επιλογές, το WooCommerce προσφέρει επίσης επεκτάσεις επί πληρωμή για το SEO, περισσότερες επιλογές καναλιών πληρωμής και πολλά ακόμα. Οι τιμές για τις επίσημες επεκτάσεις του WooCommerce ξεκινούν από τα 49 δολάρια έκαστως.

    SEO

    Το WooCommerce είναι πλήρως φιλικό προς το SEO χάρη σε μια πληθώρα δυνατοτήτων παραμετροποίησης αλλά και χάρη στη δυνατότητα πρόσβασης στον πηγαίο κώδικα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

    Το WooCommerce μπορεί και εκμεταλλεύεται την ενσωμάτωση περιεχομένου από το WordPress, ή περιεχομένου που είναι διαθέσιμο μέσω plugins τρίτων. Συνεπώς, το WooCommerce μπορεί να σας προσφέρει ακραία εξειδικευμένες επιλογές σχετικά με το SEO. H δυνατότητα αυτή για παροχή σχεδόν απεριόριστων δυνατοτήτων για το SEO, οφείλεται στο γεγονός ότι το WooCommerce είναι χτισμένο έχοντας το ίδιο το WordPress στη βάση του.

    Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθει από το ecommerce-platforms.com, το SEO του WooCommerce σκοράρει 98 στα 100.

    ECommerce Templates and Design

    Για να είμαστε ειλικρινείς, το WooCommerce έχει ένα ισχυρό πλεονέκτημα έναντι του Shopify και του Magento, όσον αφορά το design. Τι σημαίνει αυτό; Αφήνοντας στην άκρη μερικά εξειδικευμένα θέματα για το WooCommerce, πρακτικά μπορείτε να κάνετε οποιοδήποτε θέμα του WordPress να δουλέψει με το plugin σας. Υπάρχει μια πληθώρα τέτοιων templates διαθέσιμα online.

    Κατά συνέπεια, στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορείτε να διαλέξετε οποιοδήποτε θέμα WordPress της επιθυμίας σας και να το κάνετε να λειτουργήσει μαζί με το WooCommerce.

    Επιπρόσθετα, μπορείτε να βρείτε εξίσου όμορφα templates σε μέρη όπως το ThemeForest. Εκεί υπάρχουν χιλιάδες διαθέσιμα σχέδια για το WooCommerce.

    H καλύτερη επιλογή που μπορούμε να σας προτείνουμε είναι να ξεκινήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, χρησιμοποιώντας το default θέμα του WooCommerce που ονομάζεται Storefront (διατίθεται δωρεάν). Το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί μια πραγματικά αποτελεσματική δημιουργία, η οποία εστιάζει στα περισσότερο σημαντικά στοιχεία ενός ecommerce καταστήματος. Μπορεί να σας βοηθήσει να πουλήσετε τα προϊόντα σας με περισσότερο αποδοτικό τρόπο.

    Εξυπηρέτηση Πελατών

    Υπάρχει μια περιορισμένη υποστήριξη διαθέσιμη από την Automattic, κάτι το οποίο οφείλεται κυρίως στον «ανοιχτό» χαρακτήρα της αρχιτεκτονικής του συστήματος του plugin. Παρομοίως με το Magento, έχετε τη δυνατότητα να επεξεργαστείτε ο ίδιος τον πηγαίο κώδικα προκειμένου να δοκιμάσετε να λύσετε μόνος το πρόβλημά σας. Εναλλακτικά μπορείτε να απευθυνθείτε στα forums του WordPress.

    Ωστόσο, το WooCommerce σας δίνει επίσης τη δυνατότητα να αναζητήσετε υποστήριξη ανοίγοντας ένα ticket μέσα από το WooCommerce.com.

     

    4. OpenCart

    Επόμενο στη λίστα μας είναι το OpenCart.

    To OpenCart είναι μια δωρεάν πλατφόρμα ανοιχτού κώδικα και αποτελεί το τέλειο ταίρι για μια μικρομεσαία επιχείρηση. Το λογισμικό της είναι βασισμένο στην προγραμματιστική γλώσσα PHP, κάτι το οποίο σημαίνει πως οποιοσδήποτε επιχειρηματίας θα μπορούσε να επωφεληθεί από το γνωσικό υπόβαθρο που θα μπορούσε να διαθέτει για την συγκεκριμένη γλώσσα.

    Το OpenCart ακολουθεί ένα core-extensions μοντέλο, το οποίο πρακτικά σημαίνει πως εάν επιθυμείτε ένα υψηλότερο επίπεδο λειτουργικότητας, τότε θα πρέπει να εγκαταστήσετε και μερικά add-ons. Ευτυχώς, το OpenCart διαθέτει μια τεράστια ποικιλία επεκτάσεων που αγγίζει σε αριθμό τις 14.000.

    Το συγκεκριμένο καλάθι μπορεί να υπερηφανεύεται  για την εκπληκτική ταχύτητα που είναι ικανό να προσφέρει, καθώς τρέχει επάνω σε τεχνολογία AJAX.

    Το OpenCart είναι φορτωμένο με όλες τις βασικές λειτουργίες που μπορεί να ζητήσει ένας χρήστης από μια λύση για το eCommerce.

    Τι επιπλέον υπάρχει; Η λειτουργία διαχείρισης περισσότερων του ενός καταστημάτων που διαθέτει το OpenCart, επιτρέπει στους χρήστες να διαχειριστούν αλλά και να εποπτεύσουν πολλαπλά καταστήματα μέσα από ένα κοινό πίνακα ελέγχου. Επιπρόσθετα, το OpenCart επιτρέπει στους ίδιους χρήστες να διαθέτουν shopping cart facilities, να ανεβάζουν έναν απεριόριστο αριθμό προϊόντων, να τα κατηγοριοποιούν και πολλά άλλα.

    Δεν θα  μπορούσαμε να μην αναφέρουμε επίσης ένα από τα βασικότερα features που προσφέρει το OpenCart, και είναι η δυνατότητά του να λειτουργεί σε πολλαπλές γλώσσες και διαφορετικές ισοτιμίες, κάτι το οποίο το κάνει ιδανικό για επέκταση στις αγορές.

    Φιλικότητα προς τον χρήστη

    Το OpenCart αποτελεί μια πλατφόρμα επαρκώς φιλική και αποδοτική προς τον χρήστη, κάτι το οποίο συνεπάγεται ένα ιδιαίτερα διαδραστικό και καλοσχεδιασμένο interface. Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι ευκολότερο από το Magento και λίγο δυσκολότερο από το WooCommerce.

    H γρήγορη εγκατάσταση που μπορεί να προσφέρει, σε συνδυασμό με το responsive interface του, είναι εκείνα που κάνουν το OpenCart ένα απλό και εύκολο εργαλείο για εκείνους τους χρήστες και τους ιδιοκτήτες καταστημάτων που δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Ακόμα και αν έχετε περιορισμένες γνώσεις στον τεχνολογικό τομέα, έχετε ακόμα την δυνατότητα για εύκολη προσθήκη, αλλαγή και επεξεργασία εντός του OpenCart, χωρίς τους κλασικούς «πονοκεφάλους».

    Τιμές και επιπλέον χρεώσεις

    Για τις πλατφόρμες ανοιχτού κώδικα, η λέξη «δωρεάν» μπορεί να κρύβει αρκετές παγίδες. Φυσικά, το OpenCart διατίθεται δωρεάν και μπορείτε να το κατεβάστε, να το χρησιμοποιήσετε, ακόμα και να το αναβαθμίσετε. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως θα τρέξετε και το κατάστημά σας χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.

    Λαμβάνοντας υπόψιν πως θα είσαστε οι κύριοι υπεύθυνοι για τη φιλοξενία και την ασφάλεια του ιστότοπού σας, μεταξύ των βασικών εξόδων για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, θα πρέπει βρίσκονται και εκείνα που θα αφορούν το domain name, το hosting καθώς και το SSL certificate. Επίσης, δεν υπάρχει αμφιβολία πως θα χρειαστεί να ξοδέψετε και ένα σεβαστό ποσό χρημάτων για την αγορά διαφόρων επεκτάσεων.

    Εάν επιθυμείτε να δοκιμάσετε το OpenCart χωρίς να το κατεβάστε, υπάρχουν δυο demos τα οποία διατίθενται εντελώς δωρεάν. Το πρώτο σας δείχνει την εικόνα του Storefront, ενώ το δεύτερο να σας δίνει πρόσβαση στον πίνακα ελέγχου.

    SEO

    Όσον αφορά το SEO, το OpenCart δεν είναι ούτε καλύτερο αλλά ούτε και χειρότερο από οποιαδήποτε από τις υπόλοιπες πλατφόρμες που αναφέρονται σε αυτό το συγκριτικό άρθρο. Διαθέτει όλα τα βασικά χαρακτηριστικά που θα περιμένατε από μια λύση ανώτερου επιπέδου, και είναι ικανό να πάει τα προϊόντα σας στα ύψη του SERP αρκετά γρήγορα.

    Τα meta keywords και οι περιγραφές είναι στοιχεία που μπορούν να οριστούν σε κάθε σελίδα σχετική με τα προϊόντα ή τις κατηγορίες, καθώς επίσης και οι τίτλοι και τα header tags. Επιπρόσθετα, το OpenCart τα πάει αρκετά καλά με τη δημιουργία εξαιρετικών SEO URL’s out of the box. Ίσως ακόμα καλύτερα και από το WooCommerce.

    Υπάρχει επίσης διαθέσιμη και μια πληθώρα από εξαιρετικά plugins, σε περίπτωση που θα θέλατε να δώσετε μια επιπλέον ώθηση στην SEO απόδοση του OpenCart ηλεκτρονικού καλαθιού σας.

    ECommerce Templates and Design

    Το OpenCart προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία από responsive θέματα που διαθέτουν παράλληλα έναν επαγγελματικό σχεδιασμό. Υπάρχουν εκατοντάδες από αυτά διαθέσιμα, τόσο δωρεάν όσο και επί πληρωμή, τα οποία είναι ικανά να προσδώσουν στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον look.

    Ωστόσο, θα χρειαστεί να διαθέτετε κάποιες βασικές γνώσεις επάνω σε προγραμματιστικές γλώσσες όπως οι HTML, CSS και JavaScript προκειμένου να εφαρμόσετε τα θέματα κατάλληλα στο κατάστημά σας. Το γεγονός αυτό είναι και το οποίο κάνει τη διαχείριση των templates μια περισσότερο πολύπλοκη υπόθεση στο OpenCart, σε σχέση με το WooCommerce ή το Shopify.

    Εκτός από το επίσημο κατάστημα του OpenCart, υπάρχει και μια μεγάλη ποικιλία θεμάτων, όπως για παράδειγμα το ThemeForest, το Template Monster και πολλά άλλα, τα οποία είναι διαθέσιμα μέσω τρίτων. Εάν παρόλα αυτά, ακόμη δεν είσαστε σίγουροι για το ποιο θα έπρεπε να επιλέξετε, μπορείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο παίζοντας με το demo του κάθε θέματος πριν να προχωρήσετε στην αγορά του.

    Εξυπηρέτηση Πελατών

    Όπως συμβαίνει και με τα περισσότερα ηλεκτρονικά καλάθια ανοιχτού κώδικα, έτσι και στο OpenCart η υποστήριξη είναι περιορισμένη. Κατά κύριο λόγο θα πρέπει να απευθυνθείτε σε forums και οδηγίες χρήσης για την υποστήριξή σας.

    Ευτυχώς, τα forums του OpenCart είναι ιδιαίτερα ενεργά. Συνεπώς είναι αρκετά εύκολο να βρείτε έναν προγραμματιστή ή έναν εκπρόσωπο της εταιρίας που θα είναι διατεθειμένος να απαντήσει στις ερωτήσεις σας. Ωστόσο, το OpenCart διαθέτει μια λίστα με προγραμματιστικές εταιρίες – εξωτερικούς συνεργάτες οι οποίες θα μπορούσαν να σας παράσχουν την βοήθεια που χρειάζεστε (με το αντίστοιχο χρηματικό αντίτιμο φυσικά).

     

    5. PrestaShop

    Τελευταία αλλά όχι και λιγότερο σημαντική στη λίστα μας, έρχεται η πλατφόρμα eCommerce του PrestaShop, περήφανης ιδιοκτήτριας του βραβείο για το πιο «χαριτωμένο logo».

    Όπως και όλες οι πλατφόρμες ανοιχτού κώδικα που αναφέραμε παραπάνω, έτσι και το PrestaShop, εκμεταλλεύεται το freemium επιχειρησιακό μοντέλο, κάτι το οποίο σημαίνει πρακτικά ένα πράγμα, πως μπορείτε να το κατεβάσετε και να το χρησιμοποιήσετε δωρεάν.

    To PrestaShop αποτελεί ένα από τα ηγετικά ηλεκτρονικά καλάθια στη βιομηχανία. Αποτελεί τη χρυσή τομή μεταξύ της πολύπλοκης δύναμης που μπορεί να προσφέρει το Magento, και της υπέροχης απλότητας που μπορεί να προσφέρει το Shopify.

    Το λογισμικό του PrestaShop επιτρέπει στους επιχειρηματίες να εδραιώσουν ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο, ενημερωμένο και απουσία προμηθειών για τα δικαιώματα χρήσης ηλεκτρονικό κατάστημα (συγνώμη shopify, σε αγαπάμε ακόμα).

    Σύμφωνα με επίσημα στατιστικά, το PrestaShop αυτή τη στιγμή μετρά περισσότερα από 250.000 ηλεκτρονικά καταστήματα παγκοσμίως. Αξίζει να σημειώσουμε επίσης, πως έρχεται με περισσότερα από 500 features ήδη ενσωματωμένα. Μεταξύ των προηγούμενων περιλαμβάνονται όλα τα βασικά features που είναι απαραίτητα στους περισσότερους επιχειρηματίες προκειμένου να ξεκινήσουν τις online επιχειρήσεις τους.

    Μοναδικά features όπως τα Intelligent Merchant KPI’s και η δυνατότητα προβλέψεων, είναι εκείνα που κάνουν τις στατιστικές εγκαταστάσεις του PrestaShop ακόμη πιο εντυπωσιακές. Παρεμπιπτόντως, το PrestaShop σας προσφέρει ακόμη, eCommerce analytics με τα οποία θα μπορέσετε να αξιολογήσετε το traffic και να λάβετε περισσότερο διορατικές αποφάσεις προκειμένου να αυξήσετε τις μετατροπές πελατών και μεγαλώσετε το κοινό σας.

    Αυτό που είναι πραγματικά εντυπωσιακό, είναι πως το PrestaShop διαθέτει επιλογές ενσωμάτωσης με τις μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου οι οποίες σας επιτρέπουν να κάνετε export λίστες προϊόντων που προέρχονται κατευθείαν από το eBay, το Amazon. τo Google Shopping και άλλων δημοφιλών πλατφορμών.

    Φιλικότητα προς τον χρήστη

    Το χτίσιμο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος PrestaShop εξ’αρχής, είναι μια σχετικά εύκολη υπόθεση. Ωστόσο, εξαρτάται από τον ίδιο τον χρήστη το αν θα βρει έναν αξιόπιστο hosting provider για την εγκατάσταση του ηλεκτρονικού καλαθιού αγορών. Από τη στιγμή που η πλατφόρμα σας θα αρχίσει να λειτουργεί, οι καθημερινές διαδικασίες γίνονται απλούστερες χάρη στο διαδραστικό, καθ’ όλο το μήκος του, πίνακα ελέγχου.

    Το PrestaShop θα μπορούσε να καθοριστεί με βάση δύο παράγοντες: ένα παραμετροποιήσιμο front office, και ένα απλοποιημένο back office το οποίο είναι εύκολο στη χρήση του. Όλα αυτά είναι στοιχεία που κάνουν το PrestaShop μια πλατφόρμα ιδιαίτερα φιλική προς τον χρήστη. Αξίζει να σημειώσουμε επίσης, πως υπάρχουν και εσωτερικές λειτουργίες εντός του ηλεκτρονικού καταστήματος οι οποίες θα μπορούσαν να βελτιωθούν από τη χρήση μιας τεράστιας ποικιλίας σε add-ons.

    Το PrestaShop διαθέτει ένα ιδιαίτερα κομψό και μοντέρνο dashboard, το οποίο σας παρέχει γρήγορη πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την απόδοση αλλά και τις ρυθμίσεις. Ωστόσο, λόγω ενός εκτεταμένου σετ από features, θεωρούμε πως το PrestaShop είναι λιγότερο κατανοητό απ’ ότι τα WooCommerce και Shopify.

    Τιμές και επιπλέον χρεώσεις

    Όντας ένα ηλεκτρονικό καλάθι αγορών ανοιχτού κώδικα, το PrestaShop διατίθεται εντελώς δωρεάν. Ωστόσο, αυτό δεν συνεπάγεται και την εντελώς ανέξοδη χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας.

    Όπως και κάθε άλλη λύση ανοιχτού κώδικα, χρειάζεται η πληρωμή ενός προγράμματος web hosting προκειμένου να φιλοξενηθεί και να λειτουργήσει. Οι χρεώσεις για το hosting μπορεί να διαφέρουν. Για παράδειγμα, το PrestaShop πρόσφατα προωθούσε έναν συνεργάτη hosting provider ο οποίος χρέωνε μεταξύ των 8 και 15 δολαρίων μηνιαίος για τη φιλοξενία της συγκεκριμένης eCommerce πλατφόρμας.

    Επίσης, κρατήστε στο μυαλό σας πως δεν θα κατορθώσετε να χτίσετε ένα πλήρως λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα, εάν πρώτα δεν αγοράσετε αρκετά επιμέρους modules επί πληρωμή καθώς και ένα ελκυστικό template.

    SEO

    To PrestaShop, out of the box, διαθέτει ένα σπουδαίο και πολύπλευρο σετ από  features για το SEO. Μπορείτε να επεξεργαστείτε κάθε σελίδα, να προσθέσετε meta tags που θα οδηγούν σε υψηλότερο ranking στις μηχανές αναζήτησης, και ακόμα και να δημιουργήσετε SEO friendly URLs, κάτι το οποίο σημαίνει καλά νέα για τα προϊόντα σας τα οποία θα αναγνωρίζονται ευκολότερα από τις μηχανές αναζήτησης.

    Με λίγα λόγια το PrestaShop σας δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείτε μια πληθώρα από SEO features όπως είναι τα URL rewrites, το Google sitemap, τα canonical URL’s και οι ανακατευθύνσεις καθώς και πολλά άλλα.

    ECommerce Templates and Design

    Στο επίσημο κατάστημα του PrestaShop, προσφέρονται περισσότερα από 1500 templates μεταξύ των οποίων μπορείτε να διαλέξετε. Διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία από θέματα για το eCommerce που διαθέτουν τη δυνατότητα για παραμετροποίηση. Κάθε template του PrestaShop χαρακτηρίζεται από υψηλής ποιότητας κατασκευή, και πολλαπλά front-end χαρακτηριστικά που κάνουν το shopping μια ευχάριστη εμπειρία για τον καταναλωτή.

    Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε πως υπάρχουν και πολλά templates τα οποία έχουν αναπτυχθεί από τρίτους. Οι τιμές για την απόκτηση templates ανεπτυγμένων από εγκεκριμένους συνεργάτες του PrestaShop, κυμαίνονται περίπου στα 80 δολάρια.

    Εξυπηρέτηση πελατών

    Αξίζει να αναφέρουμε πως το PrestaShop διαθέτει εξυπηρέτηση πελατών που δεν μοιάζει με καμία εξ αυτών που αναφέραμε παραπάνω. Ωστόσο, προσφέρετε επί πληρωμή. Παρόλο που υπάρχουν διαθέσιμα διαφορετικά plans που αντιστοιχούν σε διαφορετικά επίπεδα υποστήριξης, οι τιμές παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές. Το πιο οικονομικό plan ξεκινά από τα 33 δολάρια το μήνα ή 399 δολάρια για ένα χρόνο, με ελάχιστη διάρκεια συνδρομής το ένα έτος. Επίσης, με αυτά τα χρήματα αγοράζετε μόνο 6 ώρες υποστήριξης για ολόκληρο το έτος.

    Η υποστήριξη πελατών, γίνεται ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο ζήτημα όσον αφορά τα λογισμικά ανοιχτού κώδικα. Ωστόσο, το PrestaShop διαθέτει ήδη μια μεγάλη κοινότητα χρηστών που βοηθούν ο ένας τον άλλο μέσα από διαφορετικά forums και υπηρεσίες, οπότε μπορείτε πάντα να «καλέσετε» για βοήθεια όποτε εσείς την χρειαστείτε για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

    Επιπροσθέτως, το PrestaShop εφοδιάζει τους χρήστες του με εξειδικευμένο αλλά και κατανοητό εκπαιδευτικό υλικό, διασφαλίζοντας πως θα λάβουν τα μέγιστα από το ηλεκτρονικό τους κατάστημα.

     

    Σύνοψη

    Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε πως κάθε ηλεκτρονικό καλάθι αγορών, μέσα στην παραπάνω λίστα μας για τη σύγκριση των eCommerce πλατφορμών, διαθέτει πολλά κοινά αλλά και πολλά διαφορετικά φανταστικά features για τα οποία μπορεί να υπερηφανεύεται.

    Εάν αυτό το άρθρο σας βοήθησε να ανακαλύψετε εκείνη την λύση eCommerce που ταιριάζει καλύτερα στους στόχους και τις προσδοκίες σας, τότε αυτό σημαίνει πως ο κόπος μας δεν πήγε χαμένος.

    Σε περίπτωση λοιπόν που αποφασίσατε να αλλάξετε την τρέχουσα eCommerce πλατφόρμα σας με μια από τις 5 παραπάνω επιλογές, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Cart2Cart, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά μια υπηρεσία μετάβασης για το ηλεκτρονικό σας καλάθι και είναι ικανό να σας βοηθήσει σημαντικά να προχωρήσετε στην αλλαγή.

    Η υπηρεσία Cart2Cart αποτελεί τον ηγέτη για την αγορά, έχοντας ολοκληρώσει περισσότερες από 30.000 επιτυχημένες μεταβάσεις ανάμεσα σε διαφορετικές πλατφόρμες.

    Το Cart2Cart διαθέτει, επίσης, αυτοματοποιημένο εργαλείο το οποίο έχει την ικανότητα να μεταφέρει γρήγορα όλα τα eCommerce δεδομένα σας, όπως για παράδειγμα τα προϊόντα, τις παραγγελίες, του πελάτες και τις κατηγορίες, από το τρέχων ηλεκτρονικό καλάθι στο νέο καλάθι της επιλογής σας.

    Η μεταβατική διαδικασία ολοκληρώνεται ιδιαίτερα γρήγορα και με ασφάλεια. Επίσης, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για την απόδοση της ηλεκτρονικής σας επιχείρησης, καθώς το κατάστημά σας θα είναι online καθ’όλη τη διάρκεια της μεταβατικής διαδικασιάς, η οποία συνήθως δεν διαρκεί παραπάνω από μερικές ώρες.

    Παρόλα αυτά, σε περίπτωση που προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα, μπορείτε πάντα να επικοινωνείτε με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών του Cart2Cart, το οποίο είναι 24 ώρες την ημέρα και 7 ημέρες την εβδομάδα διαθέσιμο για να σας βοηθήσει.

     

    Πηγή

    Κάνε σήμερα εγγραφή στο newsletter του commerce.gr και ενημερώσου άμεσα για όλα τα νέα της αγοράς.

      Σε συνεργασία με το


      Ενημερώσου άμεσα και καθημερινά με όλα τα νέα της αγοράς, γρήγορα, με τα νέα που σε ενδιαφέρουν. Περισσότερα από 3000 μέλη μας ακολουθούν καθημερινά κάθε πρωί με το βασική ενημέρωση και ένα update το απόγευμα της ίδιας ημέρας. 

      ATProduct - Brands with personality