Fri. Feb 26th, 2021

Πως να κάνετε το Youtube να δουλεύει για σας (Ένας οδηγός για εμπορικές μάρκες)

Η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον πλανήτη και η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινής χρήσης βίντεο, το YouTube είναι συχνά μια αναξιοποίητη πηγή κοινωνικής επίδρασης των μέσων ενημέρωσης για τις εμπορικές μάρκες.

Λόγω του μοναδικού τρόπου με τον οποίο έχει διαμορφωθεί η πλατφόρμα από τους χρήστες της, μικρές και μεγάλες εταιρίες εκτός του φάσματος των μέσων μαζικής ενημέρωσης συχνά αποφεύγουν να δημιουργούν μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ για το YouTube στο σύνολό του. Στην πραγματικότητα, παρόλο που το διαφημιστικό μήνυμα του YouTube Boychott οφείλεται κυρίως σε κοινωνικοοικονομικούς λόγους, εξακολουθεί να δείχνει ότι οι εμπορικές μάρκες απλώς δεν εμπιστεύονται την πλατφόρμα.

Υπάρχουν δύο σημαντικοί παράγοντες που συνιστούν την έλλειψη ενδιαφέροντος για το μάρκετινγκ ανταλλαγής βίντεο στο YouTube από εμπορικές μάρκες. Το πρώτο είναι το περιβάλλον και το δεύτερο είναι η απαραίτητη επένδυση και η έλλειψη βεβαιότητας στο πλαίσιο της ίδιας της πλατφόρμας.

Οι περισσότεροι δημιουργοί περιεχομένου στην πλατφόρμα επιθυμούν να το παρουσιάσουν και να το συγκρίνουν με παρόμοια μέσα, όπως η τηλεόραση. Παρ ‘όλα αυτά, το YouTube με άμεση παραγωγή του κοινού και με στόχο την εξατομίκευση, μετατράπηκε σε αυτό το περίεργο συνδυασμό μεταξύ ενός κοινωνικού δικτύου και μιας επιλεγμένης πλατφόρμας περιεχομένου βίντεο.

Μετατράπηκε σε αστείο, δεν θα αποτελούσε έκπληξη αν ξεκινήσατε να βλέπετε το κάποιο πρόσφατο μουσικό βίντεο και καταλήξατε να βλέπετε μια ζωντανή ροή μιας τυχαίας μικρής αμερικανικής πόλης στο Wyoming.

Η παράξενη εξέλιξη της ιντερνετικής κουλτούρας στο YouTube

Η διαφορά μεταξύ του επιμελημένου περιεχομένου που βλέπουμε στην τηλεόραση και εκείνου που εμφανίζεται στο YouTube είναι οι ίδιοι οι επιμελητές. Αντί να έχουν επιχειρήσεις να επιλέγουν τι πρέπει να παρακολουθούν οι άνθρωποι, το ίδιο το κοινό αποφασίζει τι είναι και δεν είναι πολύτιμο.

Αυτή η πλήρης ελευθερία είναι θετική για πολλούς και είναι σίγουρα ένα βήμα προς την άμεση συνεισφορά του κοινού. Ωστόσο, το πρόβλημα με το YouTube από άποψη marketing είναι σχετικά παρόμοιο με το ψεύτικο ειδησεογραφικό ζήτημα στο Facebook και το Twitter.

Ενώ υπάρχουν εξέχοντες δημιουργοί στο YouTube που καταφέρνουν να ξεπεράσουν τα εμπόδια που παρουσιάζουν οι αλγόριθμοι της ίδιας της πλατφόρμας, άλλοι αξιοποιούν τις συνήθειες και τα συναισθηματικά ενδιαφέροντα των ανθρώπων.

Και ενώ δεν υπάρχει τίποτα εσφαλμένο με αυτή την πρακτική, τελικά είναι μέρος της βάσης του τι αφορά το μάρκετινγκ, τα πράγματα δεν κατευθύνονται πάντα προς τη σωστή κατεύθυνση. Τα ψεύτικα κανάλια εντοπισμού φαντασμάτων, τα ψεύτικα βίντεο φαρσών και οι σπάνιες συλλογές meme του YouTube ή τα μακρόχρονα mash-ups είναι απλώς η επιφάνεια αυτού που ταλαιπωρεί την πλατφόρμα. Κατά περιόδους, μπορούν ακόμη και να θεωρηθούν το σπάνιο περίεργο κόσμημα που καθιστά το YouTube μοναδικό.

Στην πραγματικότητα, το κύριο πρόβλημα έγκειται στο περιεχόμενο πόλωσης αμερικανικών μέσων ενημέρωσης, το οποίο μετατρέπει το YouTube σε ένα παράδειγμα μπερδεμένων ειδησεογραφικών βίντεο που αφορά το τι είπε ο καθένας. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο μηνών, ο χώρος του YouTube ήταν εξαιρετικά πολωμένος με συζητήσεις για σημαντικά πολιτικά και κοινωνικοοικονομικά ζητήματα. Για μερικούς, αυτό είναι διασκεδαστικό. Επιπλέον, δεν υπάρχει τίποτα κακό στην ελευθερία του λόγου. Ο καθένας πρέπει να μπορεί να  μοιραστεί τη γνώμη ότι και να γίνει .

Ενώ αυτό το πρόβλημα τείνει να καταλαγιάσει με τον καιρό, είναι απλώς θέμα χρόνου μέχρι κάτι άλλο να εμφανιστεί ξανά, όπως τα fidget spinners. Και εδώ βρίσκεται το σημαντικότερο θέμα για το οποίο οι εμπορικές μάρκες αποφεύγουν το YouTube – δεν μπορείτε να βασιστείτε στην ποιότητα.

Κοιτάζοντας την καρτέλα trending, είστε υποχρεωμένοι να βρείτε μια σειρά από εκπληκτικά βίντεο από δημοφιλείς δημιουργούς και λίγα σπάνια διαμάντια νέων και ανερχόμενων αστεριών. Παρ ‘όλα αυτά, θα δείτε επίσης ένα καταιγισμό από μουσικά βίντεο, τρέιλερ ταινιών, κλιπ τηλεοπτικών εκπομπών και ένα μάτσο ασαφή βίντεο που είναι εντελώς εκτός συγχρονισμού.

Για έναν προχωρημένο χρήστη του YouTube, αυτό συχνά δεν αποτελεί πρόβλημα λόγω του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί ο αλγόριθμος AI. Μόλις η Google «ξέρει» τι σε ενδιαφέρει, θα καταλήξει να σου δείξει ότι θέλεις να παρακολουθήσεις. Αλλά υπάρχει ένα ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα. Το YouTube δεν είναι μόνο η μέση πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Προσπαθεί να είναι τα πάντα.

Νομισματικό κόστος και αβεβαιότητα στα αποτελέσματα

Κάθε πλατφόρμα κοινωνικών μέσων έχει ένα συγκεκριμένο τρόπο επικοινωνίας που χρησιμοποιείται από τους χρήστες της. Για το Twitter, αυτό είναι η κωμωδία, για το Instagram αυτές είναι οι φωτογραφίες και το Facebook είναι ένα μείγμα εμπνευσμένων δημοσιεύσεων, ενημερωτικών ειδήσεων και αστεία βίντεο. Αλλά όταν επισκέπτεστε αυτές τις πλατφόρμες, πηγαίνετε να μοιραστείτε την προσωπική σας γνώμη και να αλληλεπιδράσετε με άλλους.

Στο YouTube, οι χρήστες πηγαίνουν να παρακολουθήσουν βίντεο και να διασκεδάσουν. Είναι σαν να ανοίγετε την τηλεόρασή σας,θέλετε να δείτε τι παίζει. Ταυτόχρονα, είναι σαν το Google, μπορείτε να πληκτρολογήσετε οτιδήποτε και να ενημερωθείτε για οποιοδήποτε θέμα, ανεξάρτητα από το πόσο περίεργο είναι. Για να το απογειώσει, η πλατφόρμα σας επιτρέπει επίσης να μοιραστείτε τη γνώμη σας μέσω του τμήματος των σχολίων και της γραμμής likes / dislikes.

Όλα αυτά συνδυάζονται συχνά με μια ακατάστατη και ασαφή εικόνα του τρόπου με τον οποίο μια μάρκα μπορεί να εκμεταλλευτεί σωστά το Youtube. Πρέπει να πάτε και να δημιουργήσετε το κανάλι σας σαν να κάνατε μία ιστοσελίδα στοχευμένη στο SEO, πρέπει να ακολουθήσετε τις κοινωνικές τάσεις ή απλώς να πάτε για απλές αναρτήσεις; Είναι η χρήση των διαφημίσεων YouTube καλό για ένα εμπορικό σήμα; Ακολουθούν μερικές σκέψεις σχετικά με το θέμα για να σας βοηθήσουμε.

Η επένδυση της Google στην αναγνωρισιμότητα στοχεύει προς τις εμπορικές μάρκες

Τα τελευταία χρόνια, η Google προσπαθεί να επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην αναγνωρισιμότητα του YouTube, απευθυνόμενη άμεσα σε άλλες μάρκες και εταιρείες. Στην πραγματικότητα, πριν από λίγα χρόνια έχουν δημιουργήσει έναν μακρύ οδηγό 100 σελίδων, τον οποίο σίγουρα σας προτείνουμε να ελέγξετε.

Πιο πρόσφατα, και σε απάντηση του Ad Boyquot, η Google προσπαθεί να είναι πιο διαφανής με τον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας YouTube, τον τρόπο λειτουργίας των διαφημίσεων στην πλατφόρμα και γιατί δεν έχουν τόσο μεγάλη επιρροή σε ποιο περιεχόμενο προωθείται. Κατά τη διάρκεια της ετήσιας εκδήλωσης VidCon για τους δημιουργούς και τους οπαδούς του YouTube, η Διευθύνων Σύμβουλος της YouTube Susan Wojcicki συνέχισε να δηλώνει ότι σχεδιάζει να πιέσει την τηλεόραση ακόμη περισσότερο τους ερχόμενους μήνες.

Με αυτό κατά νου, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι η πλατφόρμα συνεχίζει να εξελίσσεται. Αλλά ενώ η εξέλιξη είναι πάντα αβέβαιη από πλευράς marketing, το ίδιο το δίκτυο των κοινωνικών μέσων είναι μια μεγάλη ευκαιρία για κάθε μάρκα. Στην πραγματικότητα, όταν χρησιμοποιείται με τον σωστό τρόπο, η πλατφόρμα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την εμπλοκή των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης και να επιτύχετε ορισμένους σημαντικούς στόχους σχετικά με την αναγνωρισιμότητα και τα μηνύματα μάρκετινγκ.

Ας συγκρίνουμε δύο μεγάλες μάρκες και πώς χρησιμοποιούν το Youtube

Η McDonald’s τείνει να τοποθετεί διαφημιστικά βίντεο μόνο με το σπάνιο διαφημιστικό τέχνασμα που δημοσιεύεται μόνο στην πλατφόρμα YouTube, επιμελημένο για την ίδια την πλατφόρμα κοινής χρήσης βίντεο. Το κανάλι έχει συγκεντρώσει περίπου 7 εκατομμύρια προβολές στα 22 βίντεο και 300.000 συνδρομητές.

Ελέγξτε τη Gillette για παράδειγμα. Το κανάλι τους έχει μόνο 88.000 συνδρομητές, περισσότερα από 636 βίντεο και έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν περίπου 80 εκατομμύρια προβολές.

Επιφανειακά, οι αριθμοί δείχνουν ότι τα McDonald’s είναι ο σαφής νικητής. Έχουν λιγότερα βίντεο, δηλαδή επενδύσεις, και έχουν καλύτερα ποσοστά συμμετοχής ανά βίντεο, σωστά; Λοιπόν, όχι τόσο.

Ο λόγος για τον οποίο η Gillette έχει τόσα πολλά βίντεο στο κανάλι τους είναι ότι παρουσιάζουν σχόλια βίντεο από τους οπαδούς τους. Επιπλέον, ενώ συχνά δημοσιεύουν βίντεο και μηνύματα μάρκετινγκ, τα περισσότερα από τα βίντεο τους αντιμετωπίζουν το μάρκετινγκ από άλλη οπτική γωνία.

Παρουσιάζουν το περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό τους – το ξύρισμα και το πώς να ξυρίσουν. Επιπλέον, ενώ δεν μπορούμε να πάρουμε τους αριθμούς της νομισματικής επένδυσης, απλώς ελέγχοντας τα βίντεο, μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι η Gillette δεν έχει πληρώσει τόσο πολύ για τα βίντεο όπως η McDonald’s.

Η εμπορική μάρκα γνωρίζει το κοινό της και ξέρει τι είναι το YouTube. Μοιράζοντας ενημερωτικό, μερικές φορές ανόητο, μερικές φορές συναισθηματικό περιεχόμενο, που είναι πάνω απ ‘όλα ανθρώπινο. Το καλύτερο μέρος είναι ότι το να είσαι πιο ανθρώπινο για ένα εμπορικό σήμα, ειδικά σε ένα βίντεο, σημαίνει συχνά να ξοδεύεις λιγότερα χρήματα για να φτιάξεις το ίδιο το βίντεο.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα ιδέα είναι ότι με τη σωστή στρατηγική του YouTube, η μάρκα καταφέρνει να λάβει πολύ μεγαλύτερη δέσμευση σε σχέση με τις άλλες πλατφόρμες που χρησιμοποιεί η Gillette. Με πάνω από 2 εκατομμύρια συμπατριώτες στη σελίδα του Facebook, η Gillette έχει λάβει μόνο 4.000 εμφανίσεις για το βίντεο για την Ημέρα του Πατέρα στο Facebook.

Ταυτόχρονα, με τους ίδιους 88.000 συνδρομητές, απλώς εκμεταλλευόμενοι το πώς λειτουργεί το YouTube, με την ίδια ιδέα βίντεο και βίντεο έχουν συγκεντρώσει πάνω από 3,5 εκατομμύρια προβολές στην τοποθεσία κοινής χρήσης βίντεο.

Πώς να κάνετε σωστά YouTube – Η σύντομη λίστα με το τι πρέπει να κάνουν οι εμπορικές μάρκες

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μάθετε πώς πρέπει να αντιμετωπίσετε τη μοναδική πλατφόρμα κοινής χρήσης βίντεο. Για να κάνουμε τα πράγματα απλά, δημιουργήσαμε αυτόν τον κατάλογο υποχρεώσεων, για να διασφαλίσουμε ότι αντιμετωπίζετε σωστά τις στρατηγικές κοινωνικών μέσων ενημέρωσης για την κοινή χρήση περιεχομένου στο YouTube.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε το σωστό όραμα και πόρους – Η εκκίνηση ενός καναλιού YouTube δεν είναι τόσο εύκολη όσο η εκκίνηση μιας σελίδας στο Facebook. Πρέπει να έχετε στη διάθεσή σας το κατάλληλο όραμα και τους διαθέσιμους πόρους για να το κάνετε αυτό.

Εξετάστε το στοχευμένο κοινό σας, αλλά μην ξεχάσετε το υπόλοιπο – Τα βίντεο στο YouTube τείνουν να είναι πολύ λιγότερο στοχευμένα όταν δημοσιεύονται στην πλατφόρμα (εκτός από την ίδια την πλατφόρμα διαφήμισης.) Μπορούν να συμμετάσχουν στο κοινό και άτομα εκτός των ανθρώπων που είχατε στοχεύσει. Με αυτό κατά νου, βεβαιωθείτε ότι έχετε υπόψη σας την αντίδραση και τη δέσμευση ανθρώπων εκτός του φάσματος του ακροατηρίου σας. Φυσικά, μην ξεχάσετε ούτε το στοχευόμενο ακροατήριό σας.

Πηγαίνετε έξω από το φάσμα του μηνύματος marketing – Η δημιουργία ενός βίντεο διαφήμισης είναι εύκολη. Έχετε το μήνυμα μάρκετινγκ που θέλετε να στείλετε και είστε έτοιμοι. Ωστόσο, όπως και σε άλλες πλατφόρμες, φροντίστε να βγείτε έξω από το φάσμα του κεντρικού σας μηνύματος με τα βίντεο σας. Εξετάστε κάθε βίντεο σαν μια ανάρτηση στο Facebook. Δημιουργία δεσμεύστε με το μάρκετινγκ μηνύματός σας, αντί να το δηλώσετε ευθέως.

Επικοινωνήστε, αντί απλώς να πουλήσετε – Δεν θέλετε να είστε τηλεφωνικός αγοραστής στο τηλέφωνό σας με το κοινό σας στο YouTube. Έχοντας ένα βίντεο απευθείας marketing στο YouTube, ενώ είναι καλό σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν είναι τέλειο κάθε φορά. Βεβαιωθείτε ότι αφήνετε χρόνο για να αναγνωρίσετε το κοινό σας και να επικοινωνήσετε μαζί του μέσω των βίντεο σας. Στείλτε ένα μήνυμα ότι είστε ανοικτοί στη συζήτηση, αντί να πουλάτε μόνο ένα προϊόν ή ακόμα και μια ιδέα.

Διαφωνήστε σωστά – Το κοινό του YouTube αγαπά να συζητάει. Όταν δημιουργείτε ένα βίντεο που υποστηρίζει ένα συγκεκριμένο επιχείρημα ως μέρος του μηνύματος μάρκετινγκ σας, βεβαιωθείτε ότι το επιχείρημα παρουσιάζεται σωστά. Ελέγξτε το Top Marketing Viral Stunts του 2017 ως παράδειγμα μερικών εξαιρετικών βίντεο μάρκετινγκ.

Ενημερώστε σωστά – Όπως και με επιχειρήματα, όταν κάνετε ένα βίντεο που έχει σκοπό να είναι ενημερωτικό, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει σωστές και ειλικρινείς πληροφορίες. Ένας πολύ καλός τρόπος να το κάνετε είναι να είστε διαφανείς σχετικά με τις πηγές σας.

Μην κάνετε απλώς «Διαφημίσεις» κάντε βίντεο αντ ‘αυτού – Η Gillette ,παράδειγμα είναι τέλειο με αυτή την έννοια. Η Gillette δεν κάνει μόνο διαφημίσεις, αλλά εστιάζει επίσης στην παραγωγή βίντεο. Βεβαιωθείτε ότι έχετε καλή αναλογία διαφημίσεων και βίντεο που δεν βασίζονται σε διαφημίσεις.

Κάνε σήμερα εγγραφή στο newsletter του commerce.gr και ενημερώσου άμεσα για όλα τα νέα της αγοράς.

Σε συνεργασία με το


Ενημερώσου άμεσα και καθημερινά με όλα τα νέα της αγοράς, γρήγορα, με τα νέα που σε ενδιαφέρουν. Περισσότερα από 3000 μέλη μας ακολουθούν καθημερινά κάθε πρωί με το βασική ενημέρωση και ένα update το απόγευμα της ίδιας ημέρας.