Wed. Sep 28th, 2022

Οι καλύτερες πλατφόρμες Ηλεκτρονικού εμπορίου για μικρές επιχειρήσεις

Κάνε σήμερα εγγραφή στο newsletter του commerce.gr και ενημερώσου άμεσα για όλα τα νέα της αγοράς.

    Σε συνεργασία με το


    Ενημερώσου άμεσα και καθημερινά με όλα τα νέα της αγοράς, γρήγορα, με τα νέα που σε ενδιαφέρουν. Περισσότερα από 3000 μέλη μας ακολουθούν καθημερινά κάθε πρωί με το βασική ενημέρωση και ένα update το απόγευμα της ίδιας ημέρας. 

    Εάν θα θέλατε να καταγράψετε την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στο σημερινό επιχειρησιακό τοπίο, θα έπρεπε να γυρίσετε πίσω στο dotcom κραχ του 2000. Οι επιχειρήσεις που κατόρθωσαν να επιβιώσουν μέσα στο κραχ ξεκίνησαν γρήγορα να προσαρμόζουν τις τακτικές πώλησής στους στα νέα δεδομένα. Ακόμα και με μια οικονομία που κατέρρεε με ανεξέλεγκτους ρυθμούς, ήταν ξεκάθαρο εκείνη την εποχή πως το Ίντερνετ ήταν εκείνο που θα αποτελούσε κλειδί για τη ανάπτυξη των μελλοντικών πωλήσεων.

    Πηγαίνοντας σε fast forward στο 2015, βλέπουμε την επίσημη ανακοίνωση του οικονομικού επιτελείου των Ηνωμένων Πολιτειών για τζίρο ύψους 80,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που αποδίδεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, και πραγματοποιήθηκε κατά το πρώτο 3μηνο του έτους. Κάτι τέτοιο αποδεικνύει ξεκάθαρα πως το ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται ολοένα και περισσότερο ισχυρό. Ο σημερινός καταναλωτής σήμερα, διαλέγει τα προϊόντα που του προωθείτε έχοντας τόσο τη διαχείριση χρόνου όσο και την ευκολία στο μυαλό του. Εάν θέλετε να είστε στην πρώτη κατηγορία της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου, πρέπει να διασφαλίσετε πως χρησιμοποιείτε τη σωστή πλατφόρμα που θα έχει τη δυνατότητα να μεγιστοποιήσει τις προοπτικές των πωλήσεών σας.

    Είτε παλεύετε για να δημιουργήσετε μια επιλογή προπώλησης εντός της τρέχουσας πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου που διαθέτετε, είτε είστε ανήσυχοι σχετικά το πως η λειτουργία της αποθήκης σας θα μπορέσει να συμβαδίσει με τους ρυθμούς λειτουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, υπάρχει μια πληθώρα επιλογών ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά που μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σας να επιτύχει.

    Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει για εσάς, σε τυχαία σειρά, μερικές από τις καλύτερες πλατφόρμες που θεωρούμε αναγκαίες για κάθε μικρομεσαία επιχείρηση.

    1. Symphony Commerce

    H πρώτη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου για την οποία θα μιλήσουμε είναι μια λύση τύπου software as service. Παρόλο που η σειρά που επιλέξαμε προκειμένου να σας παρουσιάσουμε τις πλατφόρμες είναι τυχαία, επιλέξαμε τη συγκεκριμένη λύση στο νούμερο ένα, λόγω του ότι θεωρούμε τις SaaS ως υπέροχες λύσεις για επιχειρήσεις κάθε μεγέθους.

    Ωστόσο, το Symphony Commerce είναι κάτι περισσότερο από μια τυπική πλατφόρμα τύπου SaaS. Κρατήστε στο μυαλό σας πως δεν έχουν όλα τα brands τη δυνατότητα να μεταφέρουν έυκολα την φυσική λειτουργία τους σε μια νέα ψηφιακή. Αυτό σημαίνει πως κρίνεται απαραίτητη η πρόσληψη επαγγελματιών του IT που θα είναι υπεύθυνοι για την σωστή λειτουργία των mechanics του ηλεκτρονικού καταστήματος.  Εδώ είναι που δίνει τη λύση το Symphony Commerce το οποίο αναλαμβάνει τη διαχείριση της αρχιτεκτονικής όσο και των backend διαδικασιών, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να εστιάσετε σε περισσότερο σημαντικές πτυχές της επιχειρησιακής σας λειτουργίας.

    Ωστόσο, το Symphony Commerce δεν είναι κατάλληλο για όλους. Παρόλο που ο «πλήρωσε όσο το χρησιμοποιείς» χαρακτήρας του μπορεί να το κάνει μια ιδανική επιλογή για μικρές αλλά ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρίες. το Symphony Commerce είναι μια πλατφόρμα για επιχειρήσεις που τρέχουν ήδη σε πλήρη ταχύτητα.  Εάν είστε ακόμα στην DIY μορφή διαχείρισης της επιχείρησής σας, θα ήταν καλύτερο να δοκιμάσετε να χτίσετε πρώτα ένα μικρό αλλά λειτουργικό online κατάστημα μέσω ενός site builder όπως για παράδειγμα το Squarespace.

     2. Squarespace

    Το Squarespace διαθέτει, επίσης, πλήρως εξοπλισμένη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που είναι προσιτή αλλά και πραγαμτικά ικανή να σας βοηθήσει να αυξήσετε τις πωλήσεις ως μια μικρή επιχείρηση. Ανεξάρτητα από το Squarespace template που θα επιλέξετε, κάτι το οποίο αποτελεί ένα ακόμη προτέρημα για την πλατφόρμα μιας και θα μπορείτε να αλλάζετε την εμφάνιση του χωρίς να ξέρετε το παραμικρό από κώδικα, έχετε επίσης τη δυνατότητα να ανεβάσετε έναν απεριόριστο αριθμό προϊόντων στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Επιπρόσθετα, σας δίνετε πλήρης έλεγχος σχετικά με τη διαχείριση της αποθήκης σας, κάτι το οποίο σας δίνει τη δυνατότητα τόσο προσφοράς διαφορετικών εκδοχών του ίδιου προϊόντος όσο και καλύτερο έλεγχο των αποθεμάτων.

    Το Squarespace είναι αναμφισβήτητα μια πλατφόρμα κατάλληλη για τον τύπο της επιχείρησης που μπορείτε να τρέξετε από το σαλόνι του σπιτιού σας. Ωστόσο, σημειώστε πως παρόλο που το site σας θα δείχνει υπέροχο με μοντέρνο και σύγχρονο design, το Squarespace ακόμα δεν προσφέρει κάτι ιδιαίτερο στον τομέα του search engine optimization (SEO) ή του customer relationship management (CRM). Ακόμα και έτσι, αποτελεί μια εξαιρετική πλατφόρμα για οποιοδήποτε είδος επιχείρησης ξεκινώντας από μικρούς μεταπωλητές έως και επαγγελματίες που επιδιώκουν την πώληση των υπηρεσιών τους.

    3. Magento

    To Magento αποτελεί μια υπερβολικά ευέλικτη πλατφόρμα ηλεκτονικού εμπορίου η οποία μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες τόσο μικρών όσο και μεγαλύτερων επιχειρήσεων. Η πλατφόρμα χρωστάει την μεγάλη της δημοτικότητα στο γεγονός ότι είναι μορφής ανοιχτού κώδικα, κάτι το οποίο πρακτικά σημαίνει πως η προσθήκη καινούριων features μπορεί να πραγματοποιείτε με εξαιρετική ευκολία. Για παράδειγμα, εάν θέλετε να αυξήσετε τα ποσοστά μετατροπών επισκεπτών σε πελάτες μέσα στο site σας, μπορείτε εύκολα να προσθέσετε το Nosto: μια δωρεάν επέκταση που καταγράφει τη συμπεριφορά κάθε νέου επισκέπτη προσφέροντάς του προτεινόμενα προϊόντα βάση των online κινήσεών του.

    Παρόλο που το Magento αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για αναπτυσσόμενες εταιρίες, είναι μια πλατφόρμα που απαιτεί μεγαλύτερη ωριμότητα (π.χ, περισσότερο πολύπλοκη στη χρήση) από τον χρήστη συγκριτικά με τη μέση πλατφόρμα που προορίζεται για τους «πρωτάρηδες» του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σας προτείνουμε να σιγουρευτείτε πως είστε αισιόδοξοι τόσο με την ικανότητα όσο και με την επιθυμία σας για μάθηση κάθε εσωτερικού αλλά και εξωτερικού χαρακτηριστικού μιας τόσο εκλεπτυσμένης πλατφόρμας πριν από την ενσωμάτωσή της.

    4. CommerceHub

    To CommerceHub είναι μια υπηρεσία βασισμένη στο cloud που επιτρέπει σε κάθε πωλητή λιανικής να αυξήσει δραματικά τις παροχές του τόσο σε επίπεδο αποθήκης όσο και προϊόντων προς τους καταναλωτές.

    Πως μπορεί να το καταφέρει αυτό; Ουσιαστικά, το CommerceHub δουλεύει ως μια merchandising και ολοκληρωτική πλατφόρμα που έχει τη δυνατότητα να συνδέει online τους λιανικούς πωλητές με τους προμηθευτές, κάτι το οποίο για οποιονδήποτε έχει προσπαθήσει να χτίσει μια σχέση με τους προμηθευτές του, αποτελεί ένα μεγάλο επίτευγμα. Με απλά λόγια, η συνεργασία με έναν ποιοτικό προμηθευτή αποτελεί στόχο για κάθε εταιρία που επιδιώκει την αναγνώριση του brand της στο επιχειρησιακό τοπίο.

    Η βασισμένη στο cloud τεχνολογία που δύναται να προσφέρει το CommerceHub μπορεί να ενδυναμώσει κάθε startup που ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, (που παραδοσιακά είχε να αντιμετωπίσει μεγαλύτερους πωλητές λιανικής προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση σε προμηθευτές), προκειμένου να φτάσει το 100% της δυνατής ενσωμάτωσης κάθε προμηθευτικής πηγής, και μπορεί να επιτρέψει στους πωλητές λιανικής να γίνουν αποτελεσματικοί μεσάζοντες ανάμεσα στους πωλητές χονδρικής και τους ίδιους τους καταναλωτές.

    Παρομοίως με άλλες λύσεις σε αυτή τη λίστα, το CommerceHub δεν είναι απαραίτητα για τις start-up που μόλις ξεκίνησαν, καθώς πριν από την ανάπτυξη των σχέσεων με τους προμηθευτές, πρώτα θα πρέπει να έχετε χτίσει μια ισχυρή δομή πωλήσεων που θα μπορεί υποστηρίξει την προϊοντική διανομή. Ωστόσο, είναι μια εξαιρετική επιλογή τόσο για κάθε start-up που βρίσκεται ήδη καθ οδόν για την επίτευξη των κατάλληλων νούμερων τριμήνου σε τακτική βάση, όσο και για μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επιζητούν μεγαλύτερη συνοχή στις πρακτικές που ακολουθούν σχετικά με την προμήθεια των προϊόντων τους.

    5. Drupal Commerce

     

    Συγκρίνοντας τη σχέση μεταξύ απόδοσης και τιμής, η Drupal Commerce είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις πιο δραστικές και ισχυρές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου σε αυτή τη λίστα. Στην πραγματικότητα, είναι η μοναδική πλατφόρμα χτισμένη εξ’ ολοκλήρου μέσα σε ένα content management system (CMS). Οι χρήστες της Drupal Commerce μπορούν έυκολα να παραμετροποιούν τα workflows, χαρακτηριστικό το οποίο κάνει την πλατφόρμα ιδανική επιλογή για marketers που δεν έχουν ιδιαίτερα εμπειρία στο backoffice των πλατφόρμων ηλεκτρονικού εμπορίου.

    Η Drupal Commerce, είναι επίσης  ιδιαίτερα ευέλικτη  προσφέροντας μια πληθώρα ρυθμιστικών επιλογών, κάτι το οποίο σημαίνει πως η πλατφόρμα είναι χτισμένη με γνώμονα την δυνατότητα κλιμάκωσης. Συνεπώς, δεν αποτελεί επιλογή για τον DIY επιχειρηματία. Προκειμένου να χρησιμοποιήσετε τη Drupal Commerce στο μέγιστο των δυνατοτήτων της, θα πρέπει το λιγότερο να προσλάβετε έναν dedicated developer ο οποίος θα σας βοηθήσει να εγκαταστήσετε στα σωστά workflows και την κατάλληλη παραμετροποίηση προκειμένου να δουλεύει η πλατφόρμα με τον τρόπο που θέλετε.

    Έχοντας αναφέρει τα παραπάνω, πρόκειται για ένα εργαλείο υψηλής αξίας από το οποίο απουσιάζουν χρεώσεις σχετικά το licensing, κάτι που μετατρέπει τη Drupal Commerce σε μια ιδιάιτερα προσιτή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

    6. Shopify

    Όπως προδίδει και όνομά του, το Shopify μπορεί να σας βοηθήσει να εγκαταστήσετε ένα ολόκληρο ηλεκτρονικό κατάστημα μέσα από το οποίο θα αρχίσετε να πουλάτε τα προϊόντα σας, και κατά τη γνώμη μας είναι μια από τις ισχυρότερες all-in-one πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου που υπάρχουν εκεί έξω. Επίσης, είναι και ένα από τα πιο δημοφιλή sites σχετικά με το χρίσιμο ηλεκτρονικών πλατφορμών σήμερα. Σύμφωνα με επίσημες αναφορές του ίδιου του Shopify, αυτή τη στιγμή διαθέτει περισσότερα από 100.000 καταστήματα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του.

    Με το Shopify, μπορείτε να ανεβάσετε έναν απεριόριστο αριθμό στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, απολαμβάνοντας παράλληλα ευκολίες κατά τον έλεγχο των variants των προϊόντων αλλά και συνολικά όλου του inventory. Το shopify σας παρέχει επίσης και γεννήτρια εκπτωτικών κουπονιών για τα οποία δεν θα χρειάζονται να πληρώσετε κρυφές χρεώσεις. Ωστόσο, η πραγματική ομορφιά του Shopify, και αυτό που το κάνει εφαρμόσιμο σε κάθε τύπο επιχείρησης, είναι το app store του, που διαθέτει παραπάνω από 1000 χρήσιμες εφαρμογές τόσο δωρεάν όσο και υπό πληρωμή.

    Για παράδειγμα, μπορείτε να διαλέξετε ανάμεσα σε plugins που μπορούν να τονώσουν την SEO στρατηγική σας, εφαρμογών σχετικών με τις πωλήσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να παραμετροποιήσετε τη λίστα των προϊόντων σας, καθώς και εφαρμογές σχετικές με τα social media οι οποίες θα σας βοηθήσουν να καταγράψετε τους followers σας προκειμένου να ανακαλύψετε εκείνους που είναι περισσότερο πιθανό να μετατραπούν σε πελάτες. Όλες αυτές οι εφαρμογές, φυσικά, ενσωματώνονται άψογα τόσο στις σελίδες των προϊόντων σας και στο καλάθι αγορών, όσο και στο backoffice του Shopify. Εάν υπάρχει ένα μειονέκτημα στο Shopify είναι ότι υπάρχουν πραγματικά πολλές επιλογές μεταξύ των οποίων μπορείτε να ενσωματώσετε, που εάν δεν είστε σίγουρος και κατασταλαγμένος στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, μπορείτε εύκολα να παρασυρθείτε. Ακόμα και έτσι όμως, αποτελεί ένα εξαιρετικά ισχυρό εργαλείο το οποίο δεν απαιτεί κάποιο ιδιαίτερο υπόβαθρο τεχνικών γνώσεων προκειμένου να χρησιμοποιηθεί.

    Συνοψίζοντας, υπάρχουν παραπάνω από αρκετές πλατφόρμες σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο έξω στην αγορά, που μπορούν να σας βοηθήσουν οποιαδήποτε πτυχή θα θέλατε να καλύπτει η ηλεκτρονική σας αγορά. Ωστόσο, η επιλογή της καταλληλότερης λύσης προϋποθέτει μια επιπλέον επένδυση τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα. Προτού να καταλήξετε στην υιοθέτηση οποιασδήποτε πλατφόρμας, σας ενθαρρύνουμε να κάνετε έναν εκτενή εσωτερικό διάλογο προκειμένου να καταγράψετε λεπτομερώς κάθε σας ανάγκη.

    Για παράδειγμα, μπορεί αυτή τη στιγμή να βρίσκεστε στην αγορά ψάχνοντας μια οικονομική λύση για την επιχείρησή σας, καθώς όμως εκείνη θα αναπτύσσεται, γνωρίζετε πως θα χρειαστείτε μια πιο ισχυρή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου όπως εκείνες που μπορούν να συνεργαστούν με συστήματα όπως το CMS και το CRM (Customer Relationship Management). Εάν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, τότε μια πλατφόρμα όπως το Squarespace μπορεί να φανεί πως «κάνει τη δουλειά» αρχικά για εσάς , ωστόσο θα μπορούσε να σας κοστίσει περισσότερο σε βάθος χρόνο λόγω της χαμηλής του επεκτασιμότητας. Συνεπώς, θα μπορούσατε ανταυτού να επιλέξετε μια ευέλικτη λύση όπως η Drupal Commerce, η οποία θα σας προσφέρει τη δυνατότητα για ενσωμάτωση σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα.

    Κάνε σήμερα εγγραφή στο newsletter του commerce.gr και ενημερώσου άμεσα για όλα τα νέα της αγοράς.

      Σε συνεργασία με το


      Ενημερώσου άμεσα και καθημερινά με όλα τα νέα της αγοράς, γρήγορα, με τα νέα που σε ενδιαφέρουν. Περισσότερα από 3000 μέλη μας ακολουθούν καθημερινά κάθε πρωί με το βασική ενημέρωση και ένα update το απόγευμα της ίδιας ημέρας. 

      ATProduct - Brands with personality