Fri. Feb 26th, 2021

Κορυφαίες συμβουλές για βελτιστοποίηση της απόδοσης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Ενώ το email συνεχίζει να ξεπερνάει κάθε άλλο ψηφιακό μέσο marketing, οι έμποροι μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει να δώσουν παραπάνω από το κανονικό για να έχουν καλά αποτελέσματα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Coherent Path James Glover εξετάζει τρεις βασικές περιοχές για να επικεντρωθείτε για άμεση βελτιστοποίηση της απόδοσης της καμπάνιας .

The Direct Marketing Association διαπίστωσε ότι το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχει επιστροφή επί της επένδυσης 3.800%, ενώ το “New 2016 State of Marketing Research Report” σημειώνει ότι “το 80% των εμπόρων συμφωνούν ότι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι το βασικό στοιχείο για την επιχείρησή τους.” Με το email να υπερέχει όλων των άλλων μέσων marketing, η ανάγκη βελτιστοποίησης της απόδοσης της καμπάνιας του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παραμένει υψηλή. Ενώ υπάρχουν κοινές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να εξασφαλίσουν την επιτυχία των προγραμμάτων τους – όπως ο βασικός καταμερισμός, ο σχεδιασμός για κινητά που περιλαμβάνει και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας – υπάρχει χώρος για βελτίωση.

 Υπάρχουν τρεις βασικοί τομείς στους οποίους οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να εστιάσουν τώρα στο να δουν αμέσως τη βελτιστοποίηση της απόδοσης της καμπάνιας:

Σχετικότητα 

81% των online αγοραστών που λαμβάνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με βάση προηγούμενες αγοραστικές συνήθειες ήταν τουλάχιστον πιθανό να κάνουν μια αγορά ως αποτέλεσμα του στοχευμένου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ το 74% των εμπόρων λένε ότι η στοχευμένη εξατομίκευση αυξάνει την αφοσίωση των πελατών.

Ωστόσο, οι περισσότεροι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τείνουν να βασίζονται στις ίδιες τακτικές που έχουν εργαστεί στο παρελθόν, ομαδοποιώντας τους καταναλωτές μαζί σε τμήματα με βάση κανόνες ,π.χ. είχαν προηγουμένως αγοράσει σε μια συγκεκριμένη κατηγορία, αντί να χρησιμοποιούν τα δεδομένα των πελατών τους για να προσαρμόσουν την προβολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε διαφορετικούς τύπους πελατών σε περαιτέρω τμήμα και να βελτιώσουν τη στρατηγική μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους στο μέλλον. Σε μια πρόσφατη έρευνα του Coherent Path, το 85% των εμπόρων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιβεβαίωσαν ότι βασίζονται πάρα πολύ σε αυτό που λειτούργησε πέρυσι, με την πλειοψηφία να βασίζεται σε σημαντικές εκδηλώσεις και διακοπές (87%), αντί να σκεφτόμαστε τα πραγματικά συμφέροντα κάθε ατόμου.

Οι υπεύθυνοι εμπορίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει να απομακρυνθούν από την παραδοσιακή λογική “batch-and-blast”, την ενιαία προσέγγιση και να ενθαρρύνουν μία πιο μοναδική πελατειακή σχέση, το οποίο να ικανοποιεί τα εξελισσόμενα γούστα κάθε πελάτη. Αυτό μπορεί να γίνει με τη χρήση των δεδομένων τους για την ανάπτυξη περιεχομένου και την έκθεση σε τμήματα του καταλόγου προϊόντων τους που οι πελάτες θα βρουν ενδιαφέροντα.

Αυτό, φυσικά, μπορεί να είναι δύσκολο. Εξετάστε, για παράδειγμα, ότι οποιαδήποτε υποκατηγορία, όπως οι τσάντες, κατά μέσο όρο προσελκύει περίπου το 10% ενός συγκεκριμένου πληθυσμού, προσελκύει συγκρατημένα άλλα 10% και απενεργοποιεί ελαφρά το 80%. Έτσι, ενώ το 20 τοις εκατό θα συμμετάσχει, το 80 τοις εκατό θα έχει αρνητική αντίδραση που θα λάβει κάτι που δεν τους ενδιαφέρει. Εάν οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να βρουν τις σωστές κατηγορίες μέσα στον κατάλογο προϊόντων τους για να τις προωθήσουν στο άλλο 80 τοις εκατό, δεν θα ξαναστελνόταν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δεν συνδέεται με το χρήστη,επειδή θα έβρισκαν σε κάθε πελάτη μόνο με τις κατηγορίες προϊόντων και τις μάρκες που τον ενδιαφέρουν περισσότερο. Με την αλλαγή του θέματος σε ένα που πραγματικά απευθύνεται σε μικρότερους πληθυσμούς, οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να ενθουσιάσουν ένα πολύ στοχευμένο κοινό, ανυψώνοντας τις πωλήσεις και την εμπλοκή τους μακροπρόθεσμα, αντί να πιέσουν ένα προϊόν σε μεγαλύτερο πληθυσμό που δεν τον ενδιαφέρεται περισσότερο. Καλύτερα αποτελέσματα μπορούν να επιτευχθούν εστιάζοντας στη συνάφεια με κάθε πελάτη σας.

Ποικιλία

Αντί να βλέπετε κάθε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ως αυτόνομο σε ένα κενό, οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει να λαμβάνουν μια ολιστική άποψη, όπου κάθε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτελεί μέρος μιας δίαιτας περιεχομένου που σερβίρουν σε κάθε πελάτη. Ακριβώς όπως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θέλουν να περιορίσουν τις καθημερινές επιλογές τροφίμων σε μερικά μόνο στοιχεία, οι καταναλωτές δεν θέλουν να εξυπηρετηθούν οι ίδιοι τύποι μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επανειλημμένα (πόσο βαρετό!). Η εξυπηρέτηση μιας έλλειψης ποικιλίας περιεχομένου δεν αναγνωρίζει τα εξελισσόμενα ενδιαφέροντα και γούστα … και θα έχει ως αποτέλεσμα την κόπωση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή ακόμα και την επιλογή σας από τα μηνύματα που εργάζεστε τόσο σκληρά για να δημιουργήσετε.

Η δουλειά ενός έμπορου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι να χρησιμοποιήσει αυτά που γνωρίζει για κάθε πελάτη για να του βοηθήσει να συνεχίσει να επιλέγει το σωστό μείγμα περιεχομένου, παρέχοντας μια ισορροπημένη δίαιτα περιεχομένου που θα τους θρέφει. Ένας τρόπος για να γίνει αυτό αποτελεσματικά είναι για τους εμπόρους ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να ενθαρρύνουν την τεχνολογία που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει την κατανόηση των δεδομένων τους και να δώσει συστάσεις για το τι πρόκειται να ενδιαφέρεται κάθε πελάτης. Αυτό επιτρέπει στους εμπόρους ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να συμβαδίζουν με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πελατών τους, διατηρώντας παράλληλα το ενδιαφέρον τους και κρατώντας απασχολημένους με την ποικιλία των προϊόντων και κατηγοριών που παρουσιάζονται. Σε ένα θορυβώδες φάκελο εισερχομένων, αυτό μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά.

Ποιότητα

Όλοι οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γνωρίζουν ότι το ρητό “έχετε μόνο μια ευκαιρία να κάνετε μια πρώτη εντύπωση” είναι αλήθεια και, συνεπώς, καταλαβαίνετε τη σημασία μιας πιασάρικης γραμμής θεμάτων, αφού αυτό είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι άνθρωποι. Αλλά αυτό που μπορεί να έχει λειτουργήσει καλύτερα στο παρελθόν – η προώθηση μιας έκπτωσης – δεν είναι τόσο αποτελεσματικό όσο ήταν. Σύμφωνα με έρευνα του Yes Lifecycle Marketing, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από σήματα με ειδικές προσφορές στις υποκείμενες γραμμές τους τείνουν να παρουσιάζουν χαμηλότερη απόδοση σε σύγκριση με εκείνα χωρίς. Στην πραγματικότητα, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς σαφής προσφορές στις γραμμές τους έχουν ανοιχτεί 28% περισσότερο, με εξαίρεση τις προσφορές πίστης, οι οποίες έχουν εννέα τοις εκατό υψηλότερο ποσοστό, 20% υψηλότερο ποσοστό κλικ και 12% υψηλότερο ποσοστό ΚΟΧ από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς προσφορές.

Έτσι, αντί να στηρίζονται στην έκπτωση για να προσελκύσουν την προσοχή των καταναλωτών, οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει να ξανάεπικεντρωθούν. Σε ένα φάκελο εισερχομένων πλημμυρισμένο με παρόμοια μηνύματα, πώς μπορεί να ξεχωρίσει ένα εμπορικό σήμα; Με επίκεντρο το ποιοτικό περιεχόμενο. Κρατήστε το σύντομο και εστιάστε στην αξία που προσφέρει η μοναδικότητα του ατόμου. Επιπλέον, φροντίστε να δοκιμάσετε τις υποκείμενες γραμμές για να δείτε τι λειτουργεί καλύτερα.

Μαζί με αυτούς τους κρίσιμους τομείς επικέντρωσης, οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει επίσης να ενσωματώσουν τις ακόλουθες βέλτιστες πρακτικές για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης της καμπάνιας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:

Δοκιμή

Αντί να πλησιάζουμε σε θέματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με ένα ορισμένο σχέδιο (π.χ. «πρόκειται να στείλουμε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σχετικά με τα γυναικεία παπούτσια την Πέμπτη), οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα πρέπει να αφήσουν το κοινό να τους καθοδηγήσει. Η δοκιμαστική αποστολή διαδραματίζει τεράστιο ρόλο στην επιλογή του κοινού και παρέχει ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο, με γνώμονα τα δεδομένα, σχετικά με το αν ένα θέμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα αντηχεί σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Πολύ συχνά, οι έμποροι λιανικής έχουν μια άποψη για ένα συγκεκριμένο προϊόν και πώς οι άνθρωποι πρόκειται να αντιδράσουν σε αυτό με βάση τις προηγούμενες συναλλαγές και άλλες στατικές μετρήσεις, αλλά οι άνθρωποι δεν αγοράζουν τα ίδια προϊόντα ξανά και ξανά καθώς οι γεύσεις και οι διαθέσεις εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου . Επιπλέον, το ίδιο θέμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να εκτελεστεί πολύ διαφορετικά ανάλογα με το θέμα, το δημιουργικό, το αν υπάρχει έκπτωση ή κίνητρο και μια σειρά άλλων παραγόντων. Με τη συνεχώς εξελισσόμενη όρεξη των καταναλωτών, οι συνεχείς έλεγχοι είναι το κλειδί για να παραμείνουν σχετικοί, διατηρώντας το κοινό ενταγμένο και κατανοώντας εκ των προτέρων τι πραγματικά θα αντηχεί.

Επαναχρησιμοποίηση email

Οι έμποροι λιανικής πώλησης επενδύουν μεγάλες ποσότητες χρόνου και πόρων για την ανάπτυξη ενός μόνο ηλεκτρονικού μηνύματος που αντιπροσωπεύει μια κατηγορία προϊόντων μόνο και μόνο για να το στείλει μία φορά αυτό το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κάνοντας περισσότερη δουλειά για λιγότερο χρήμα. Αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος, καθώς αποθαρρύνεται από τα χαμηλά ανοικτά ποσοστά.

Αντ ‘αυτού, ρίξτε μια ματιά στα ποσοστά κλικ. Εάν είναι υψηλά, ακόμα και σε μικρότερο κοινό, αποστείλετε ξανά το μήνυμα. Οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτό που έχουν ήδη για να επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής κάθε περιεχομένου και να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα που εισέρχονται σε κάθε στοιχείο.

Βρίσκοντας τον σωστό ρυθμό 

Μια έρευνα της Mapp Digital διαπίστωσε ότι το 40 τοις εκατό των ερωτηθέντων προτιμούν να λαμβάνουν e-mail μάρκετινγκ μία φορά την εβδομάδα. Σύμφωνα με την προαναφερθείσα έρευνα της Coherent Path, το 46% των εμπόρων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στέλνουν 3-4 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάθε εβδομάδα, ακολουθούμενα από το 43%, οι οποίοι στέλναν 1-2 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανά εβδομάδα. Παρόλο που αυτό δεν προκαλεί συναγερμό, οι διαφημιζόμενοι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει να παραμείνουν ενήμεροι για το πόσα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στέλνουν εναντίον πόσων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους εμπλέκονται. Μπορεί να είναι ότι λειτουργούν τρία μηνύματα εβδομαδιαίως ή ίσως ότι ο αριθμός αυτός πρέπει να μειωθεί. Όποια και αν είναι η περίπτωση, οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει να βεβαιωθούν ότι βασίζονται σε αυτό που θέλει το κοινό τους, όχι μια προκαθορισμένη μέτρηση μάρκετινγκ.

Δίνοντας προτεραιότητα σε αυτούς τους τομείς εστίασης και τις βέλτιστες πρακτικές, οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να αποδώσουν αμέσως την αποτελεσματικότητα των καμπανιών τους για να οδηγήσουν σε υψηλότερη απόδοση επένδυσης από τις προσπάθειές τους. Οι πελάτες θα ανταποκριθούν θετικά στο περιεχόμενο που είναι πιο σαφώς προσαρμοσμένο σε αυτά, σε σχέση με τον κάδο που συνήθως έχουν ομαδοποιηθεί, ενώ τα εμπορικά σήματα επωφελούνται από μια πιο αφοσιωμένη βάση πελατών που είναι πρόθυμη για το επόμενο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Κάνε σήμερα εγγραφή στο newsletter του commerce.gr και ενημερώσου άμεσα για όλα τα νέα της αγοράς.

Σε συνεργασία με το


Ενημερώσου άμεσα και καθημερινά με όλα τα νέα της αγοράς, γρήγορα, με τα νέα που σε ενδιαφέρουν. Περισσότερα από 3000 μέλη μας ακολουθούν καθημερινά κάθε πρωί με το βασική ενημέρωση και ένα update το απόγευμα της ίδιας ημέρας.